بارگیری صفحه

افزایش قدرت یادگیری

افزایش قدرت یادگیری

افزایش قدرت یادگیری معضلی است که بسیاری از افراد ،به خصوص دانشجویان و دانش آموزان کنکوری با آن مواجه هستند.. این معضل ، قابل حل است و راهکار های زیادی دارد.  شما می توانید به سادگی و قدم به قدم افزایش قدرت یادگیری خود را مشاهده کنید. ما در این مطلب قصد داریم شما را با راهکارهایی برای افزایش قدرت یادگیری آشنا نماییم.

رویکرد مثبت داشته باشید

به گفته پروفسور دانشکده تجارت‌هاروارد، الیسون بروکز، نگرانی از اینکه چیزی را یاد نخواهید گرفت، هدر دادن بیهوده نیروی ذهنی شما است. از نظر او “نگرانی مانع این می‌گردد که به دنبال راه‌حل‌های واقعی و همچنین الگوهای فکری واقعی باشید که جواب را مشخص می‌کنند.” اما وقتی که احساس خوبی در مورد نتیجه کار داشته باشید، ذهن شما بروی فرصت‌ها تمرکز می‌کند. “بنابراین شما بروی تمام چیزهای خوبی که می‌تواند اتفاق بیافتد تمرکز می‌کنید و احتمال اینکه تصمیمات درست گرفته و آنها را عملی کنید بیشتر خواهد بود.این مورد راهکار مهمی برای افزایش قدرت یادگیری خواهد بود.
فقط مطلب را یاد نگیرید، آن را عملی کنید
نظر مدیر بخش فناوری یک شرکت انگلیسی چنین بود: “شما نمی‌توانید با مطالعه یک کتاب، فوتبال یاد بگیرید و در نهایت نیاز است که پای شما به توپ بخورد. همان‌طور که نمی‌توانید کار با کامپیوتر را از کتاب یاد بگیرید و باید ماوس را در دستان خود بگیرید.”

پیداکردن متخصص

یک متخصص پیدا کنید و از وی درباره تخصصش بپرسید.اگر که می‌خواهید یک مطلب را یاد بگیرید، با یک متخصص صحبت کند که بتواند آن را توضیح دهد. آنها را به نهار دعوت کنید و تمام سوال‌های خود را بپرسید. نویسنده کتاب “هفته کاری چهار ساعته” باور دارد که اگر می‌خواهید یک ورزش را یاد بگیرید، باید با مدال‌آوران آن ورزش صحبت کنید.
یک همراه برای خود پیدا کنید
شخصی را پیدا کنید که به دنبال همان مهارتی است که شما هستید – مهم نیست این مهارت صخره‌نوردی، نواختن ویولون یا آشپزی فرانسوی باشد – و همراه او دوره یادگیری را سپری کنید. زمان‌های منظمی‌داشته باشید تا پیشرفت خود را مقایسه کنید و آموخته‌های خود را به اشتراک بگذارید. این مورد راهکار مهمی برای افزایش قدرت یادگیری خواهد بود.

وقتی که متوجه نمی‌شوید، این موضوع را بگویید.

وقتی که در یک جلسه یک مسئله را متوجه نمی‌شوید، جرئت کنید و دست خود را بالا ببرید و سوال کنید “می‌بخشید، می‌تونید دلیل خودتون رو هم توضیح بدید؟ ” درست است که افراد احمق فکر می‌کنند که این کار احمقانه‌ای است. اما افراد باهوش این کنجکاوی شما را تحسین خواهند کرد. در کتاب “چگونه یک کتاب را بخوانیم” نویسنده توضیح می‌دهد که یادگیری بسیار به این ربط دارد که وقتی گیج شده‌اید به این موضوع آگاه باشید و در مقابل آن عکس‌العمل نشان دهید.

تکرار، تکرار، تکرار

مسئله این نیست که تمرین شما را بهترین می‌کند؛ مسئله اینجاست که تمرین باعث می‌شود سریع‌تر یاد بگیرید. زیرا وقتی که یک کار را دوباره و دوباره انجام می‌دهید – به یاد بیاورید که چگونه حروف الفبا را تکرار می‌کردید – شما ارتباط میان سلول‌های مغز خود را قوی می‌کنید. یک دانشجوی پزشکی این‌گونه به ما گفت “تکرار باعث به وجود آمدن یک سیناپس شرطی می‌شود. ذهن انسان انعطاف‌پذیر است و تمرین اجازه می‌دهد مسیر‌های عصبی شما سریع‌تر عمل کنند. به همین دلیل تکرار در طولانی‌مدت باعث می‌شود در لحظه چیزی را به یاد آورید – به همین دلیل است که حروف الفبا و اعداد را می‌تواند از بر بخوانید. اما تلاش کنید الفبا را برعکس نام ببرید و سختی کار برایتان بیشتر می‌شود.

سنجش امیرکبیر

تنها ننویسید، بلکه بکشید

دان روآم نویسنده‌ای است که دو کتاب در رابطه با تفکر تصویری دارد. او همچنین به شرکت‌های مختلف در مورد آن “جنبه‌های دانش که نمی‌توان با کلمات بیان کرد” مشورت می‌دهد. طبق نظر او کلمات و تصاویر یکدیگر را کامل می‌کنند. “اغلب بهترین رویکرد برای حل یک مشکل و ایجاد ایده‌های مختلف استفاده از ترکیب کلمات و تصاویر است. وقتی که تصاویر را اضافه کنید، شما لایه‌ها و ابعادی از فکر را اضافه می‌کنید که با کلمات تنها هیچوقت به‌دست نمی‌آیند… این روشی است برای اینکه ایده خود را روی کاغذ پیاده کنید، در حالی که هنوز هم ایده شما روان باشد.

مسائل سخت را در شروع روز یاد بگیرید

تحقیقات نشان می‌دهد که قدرت اراده محدود است. ما بسیاری از آن را در ابتدای صبح داریم، اما وقتی که تصمیم می‌گیریم و در مقابل هوس‌ها می‌ایستیم به تدریج اراده ما کاهش می‌یابد. (به همین دلیل است که خرید کردن شما را از پا می‌اندازد. ) بنابراین اگر که یک زبان، یک ساز یا هر چیز پیچیده دیگری را یاد می‌گیرید، برنامه‌ریزی کرده تا در ابتدای روز آن را شروع کنید، زیرا بیشترین انرژی ذهنی را در این زمان دارید.

از قانون ۲۰/۸۰ استفاده کنید.

قانون ۲۰/۸۰ بیان می‌کند که شما ۸۰درصد از آنچه ارزشمند است را از ۲۰درصد کار به‌دست می‌آورید. در تجارت، ۲۰درصد از فعالیت‌های شما به تولید ۸۰درصد از نتایجی می‌انجامد که نیازمند آن ها هستید. شما می‌توانید همین آگاهی را در زمینه تحقیقات نیز به کار ببرید. در زیر مثالی را از یک دانشجوی انگلیسی می‌خوانیم:
برای مثال وقتی که یک کتاب را بررسی می‌کنم، به صفحه فهرست آن نگاهی انداخته و یک لیست از ۱ تا ۵ درست می‌کنم. در این لیست، ۱ مرتبط‌ترین فصل کتاب با نیاز من است. وقتی که در حال دیدن یک فیلم آموزشی هستم، معمولا آن را جلو می‌زنم تا ببینم که این مهارت یا تکنیک چگونه عملی می‌شود، سپس به عقب باز می‌گردم تا اصول و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنم.
این موضوع جواب می‌دهد، چرا که شروع اکثر فیلم‌های آموزشی با شرح موضوع است و اکثر کتاب‌ها نیز پر از اطلاعات به درد نخور هستند تا حجم آنها بیشتر شود. بنابراین اگر کمی باهوش ترباشید، می‌توانید اطلاعات بیشتری را در کمترین زمان ممکن به‌دست آورید.

 

افزایش قدرت یادگیری

 

کلمات کلیدی :

افزایش قدرت یادگیری مغز,افزایش سرعت یادگیری,افزایش سرعت عکس العمل مغز,افزایش سرعت عکس العمل مغز,افزایش سرعت درس خواندن,افزایش سرعت عملکرد مغز,افزایش سرعت مطالعه,افزایش سرعت پردازش مغز,تکنیک های یادگیری,چگونه قدرت یادگیری را بالا ببریم

 

 

نوشته قبلی

منابع آزمون جامع علوم پایه دندانپزشکی | منابع امتحان جامع علوم پایه دندانپزشکی

نوشته بعدی

تقویت حافظه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری
تبلیغات

دسته‌های دوره های آموزشی