بارگیری صفحه

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

Ph.D. Ministry of Health

دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت عبارتی است که در بهمن ماه هر سال در گوگل یا سایر موتورهای جستجو توسط داوطلبان آزمون دکتری وزارت بهداشت سرچ می شود.بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری وزارت بهداشت با توجه به هوش و فراست خود عبارت های کلیدی دیگری مثل دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸ , زمان آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸-۹۹ , زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸-۹۹ , دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸-۹۹ , سوالات آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸-۹۹ , دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۹۸ , دفترچه انتخاب رشته دکتری بهداشت ۹۸,دفترچه آزمون دکتری ۹۸-۹۹ و یا نتایج نهایی آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸-۹۹ را نیز جستجو کنند.

 

دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

 

 

هدف همه آنها یکی است و همگی با کمی تسریع یا تاخیر به اطلاعات و خبرهای مطلوب خود در سطح اینترنت دست می یابند البته لازم به ذکر است داوطلبان آزمون دکتری وزارت بهداشت باید به صورت حرفه ای نحوه دقیق و علمی جستجوی اطلاعات را فرا گیرند تا به طور علمی بتوانند به مطالب مورد نیاز خود دست یابند.

لذا مهم این است که داوطلبان آزمون دکتری وزارت بهداشت اطلاعات مورد نیاز خود را از سایتی معتبر و علمی پیگیری و رهگیری کنند. سایتی یا مجموعه ای که بتواند به طور صحیح پاسخگوی سوالات داوطلبان آزمون دکتری باشد. در این بستر پر تلاطم مجموعه سنجش امیرکبیر به عنوان مجری اماده سازی منابع ازمون کارشناسی ارشد و دکتری وزارت بهداشت سعی نموده است بستر اطلاعات برای داوطلبان ازمون دکتری وزارت بهداشت را طوری فراهم کنند که داوطلبان کنکور دکتری بتوانند به راحتی اخبار درست و مطالب صحیح آموزشی خود را از سایت سنجش تکمیلی دات ای آر کسب کنند.

همچنین داوطلبان عزیز امتحان دکتری وزارت بهداشت می توانند در پایین همین صفحه، تمام سوالات خود را در زمینه آزمون دکتری مطرح کنند. مشاوران عالی سنجش امیرکبیر، مشتاقانه پاسخگوی پرسش ها و سوالات داوطلبان عزیز آزمون دکتری وزارت بهداشت در زمینه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت در مقطع عالی و تکمیلی می باشند.

 

دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

 

 

لذا به تمام داوطلبان آزمون دکتری وزارت بهداشت توصیه میشود در چند ماه باقی مانده تا زمان آزمون دکترای ،تمرکز بیشتری روی مطالب کنکور دکترای خود داشته باشند.

کنکور دکتری دانشگاه آزاد 98

 

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸

سازمان سنجش پزشکی کشور هر ساله برای آشنایی داوطلبان با نحوه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت و شرایط و قوانین شرکت در آزمون دفترچه ای تحت عنوان دفترچه ثبت نام کنکور دکتری وزارت بهداشت منتشر می نماید . تمامی داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در این مقطع در رشته های گروه پزشکی را دارند باید تمامی بندهای درج شده در این دفترچه را مطالعه کرده و با آگاهی کامل برای ثبت نام اقدام کنند. تمامی داوطلبانی که مطابق دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۹۸ ، واجد شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت بوده و تمامی مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۹۸ را دارا باشند ، می توانند با مراجعه به سایت www.sanjeshp.ir در آزمون دکتری علوم پزشکی ثبت نام و شرکت کنند. درحال حاضر زمان انتشار دفترچه ثبت نام دکتری علوم پزشکی ۹۸ اعلام نشده است و برای اطلاع از زمانبندی فرایند های این آزمون توصیه می کنیم عضو کانال تلگرام دکتری تخصصی سنجش امیرکبیر شوید .مشاوران مرکز سنجش امیرکبیر آماده هستند تا به تمامی سوالات شما در زمینه جزئیات موارد ذکر شده در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸ پاسخ دهند.

 

همانند سال های گذشته چند روز مانده به زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ، در سایت سنجش پزشکی  کشور به نشانی www.sanjeshp.irدفترچه ثبت نام دکتری تخصصی وزارت بهداشت برای آن دسته از داوطلبان تحصیل در یکی از رشته های این وزراتخانه منتشر خواهد شد تا با مطالعه آن و آماده نمودن مدارک مورد نیاز ، در وقت مشخص شده ، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند .
زمان ثبت نام آزمون دکتری علوم پزشکی ۹۸ ، به صورت دقیق مشخص نشده و زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت در اردیبهشت ماه ۹۸ است . با توجه به این که کنکور دکتری وزارت بهداشت در دو روز متوالی برگزار می شود ، متقاضیان با توجه به عنوان رشته کارشناسی ارشد خود می توانند حداکثر در دو مجموعه رشته که در دو روز متفاوت برگزار می شود ، شرکت نمایند. در این دفترچه اطلاعاتی همانند شرایط عمومی و اختصاصی ، تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ، مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۹۸ ،چگونگی برگزاری و ثبت نام آزمون و … ذکر شده که در ادامه به بررسی اصلی ترین عناوین دفترچه که شرایط اختصاصی ، مقرارت وظیفه عمومی و شرایط مشمولین طرح نیروی انسانی است ، خواهیم پرداخت.

 

شرایط اختصاصی مندرج در دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۹۸

در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت ۹۸ شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام آزمون دکتری تخصصی علوم پزشکی بیان شده است . در این قسمت شرایط اختصاصی مندرج در دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۹۸ برای رشته‌های علوم پایه پزشکی،بهداشت، داروسازی و دندانپزشکی  را ذکر می کنیم .
 
شرایط اختصاصی برای ثبت نام رشته های علوم پایه پزشکی ، بهداشت ، داروسازی و دندانپزشکی به شرح زیر می باشد :
۱- دارا بودن دانشنامه‌ی کارشناسی ارشد (فوق لیسانس مرتبط یا دکتری حرفه‌ای) پزشکی، دندانپزشکی،
داروسازی ، دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی ) طبق جدول شماره‌ی ۱ دفترچه ثبت‌نام برای رشته های علوم پایه پزشکی ، بهداشت و تخصصی ، جدول شماره ی ۵ دفترچه ثبت نام برای رشته های دندانپزشکی ، جدول شماره‌ی ۱۰ دفترچه ثبت نام برای رشته های داروسازی.
دانشجویان ترم آخر می توانند گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ را ارائه کنند. ( لازم به ذکر می باشد ارائه پایان نامه در زمان مصاحبه دکتری تخصصی وزارت بهداشت به اساتید مصاحبه کننده الزامی می باشد)
تذکر مهم : اگر دانشجوی ترم آخر ، به هر علتی ، تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ فارغ التحصیل نشود پس از اعلام نتایج دکتری وزارت بهداشت، قبولی وی کان لم یکن و از شرکت در آزمون سال آینده نیز محروم می شود .
تمامی داوطلبان دقت کنند که مطابق با مدرک تحصیلی ( طبق جداول شماره ی ۳ ، ۵ ، ۱۰ ) رشته امتحانی خود را انتخاب کنند.
تبصره : دارندگان مدارک معادل کارشناسی ارشد مجاز به شرکت در آزمون نمی باشند.

۲- برای متقاضیان دوره ی دکتری پژوهشی داشتن حداقل دو مقاله ی تحقیقی اصیل (Original) منتشر شده در مجلات علمی ، پژوهشی معتبر نمایه شده در نمایه نامه های بین المللی Web of Science یا PubMed به عنوان نویسنده ی اول یا مسئول در زمان مصاحبه الزامی می باشد.

۳- عدم اشتغال به تحصیل در دوره های دکتری تخصصی ( Ph.D ) یا دستیاری تخصصی در کلیه ی مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور

۴- دارا بودن یکی از مدارک زبان انگلیسی به شرح لیست زیر: ( مدارک خارج از این لیست مورد پذیرش نیست).

 

توضیحات

حداقل نمره

نوع مدرک زبان

۵۰

MHLE

۵۰

MSRT

اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور

۴۸۰

TOEFL (pBT)

اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور

۶۰

TOEFL (iBT)

اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور

۵

IELTS (academic)

۴۸۰

TOLIMO

۷۰

MELAB

 

لازم به ذکر است داوطلبانی که در امتحان زبان MSRT و زبان MHLE نمره ی ۴۵ الی ۴۷ را کسب نموده باشند ، در آزمون این دوره می توانند ثبت نام کنند ؛ مشروط بر این که تا زمان امتحان جامع موفق به کسب نمره حد نصاب ( ۵۱ ) شوند . در غیر این صورت قبولی آنها کان لم یکن تلقی شده و از ادامه ی تحصیل آنها جلوگیری خواهد شد.
در زمینه پذیرش نمرات ۴۵ الی ۴۷ آزمون زبان MSRTبه صورت مشروط به سایر آزمون های زبان انگلیسی مورد پذیرش برای شرکت در آزمون دکتری علوم پزشکی ، طبق مصوبه ی چهل و ششمین جلسه ی شورای معین شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مورخ ۱۳ تیر ماه سال ۸۹ ، متقاضیانی که در آزمون های مذکور موفق به در صورتی که حداقل ۹۰ درصد نمرات حدنصاب را کسب کرده باشند ، می توانند درآزمون دکتری تخصصی ( Ph.D ) شرکت نمایند ؛ مشروط بر این که تا زمان آزمون جامع دوره ی دکتری تخصصی ( Ph.D ) موفق به کسب نمره ی حدنصاب شوند . در غیر این صورت قبولی آنها کان لم یکن تلقی شده و از ادامه ی تحصیل آنها جلوگیری خواهد شد.

 

منابع آزمون دکتری وزارت بهداشت

 

تبصره : برای ثبت نام آزمون دکتری پژوهشی وزارت بهداشت کسب حداقل نمره های درج شده در جدول فوق الزامی می باشد و بصورت مشروط قابل قبول نمی باشد.
تذکر مهم مدارک زبان افرادی مورد پذیرش قرار می گیرد که تاریخ آزمون زبان آنان از تاریخ ۱/۱۱/۹۵ تا تاریخ ۳۰/۱۱/۹۷ باشد.
نکته ۱: داوطلبان باید اطلاعات گواهی زبان انگلیسی خود را به شرح جدول زیر در قسمت مربوطه در فرم ثبت نام درج کنند و نیازی به اسکن و ارسال مدرک زبان ندارند ( مدارک زبان ارسال شده ، بررسی نخواهند شد .)

 

اطلاعات گواهی زبان انگلیسی

Certification Code

نمره

تاریخ آزمون (میلادی)

تاریخ آزمون (شمسی)

MHLE

Barcode

نمره

تاریخ آزمون (میلادی)

تاریخ آزمون (شمسی)

MSRT

ETS Username & Password

نمره

تاریخ آزمون (میلادی)

تاریخ آزمون (شمسی)

TOEFL

Test Report Form Number

نمره

تاریخ آزمون (میلادی)

تاریخ آزمون (شمسی)

IELTS

Register Number

نمره

تاریخ آزمون (میلادی)

تاریخ آزمون (شمسی)

TOLIMO

 

نکته  ۲: لازم به ذکر است متقاضیان باید اطلاعات درخواستی را به صورت کامل و دقیق در فرم ثبت نام وارد کنند .
مسئولیت صحیح بودن اطلاعات وارد شده بر عهده ی داوطلب می باشد و در صورتی که اطلاعات به هر علتی تائید نشود ، مرکز سنجش آموزش پزشکی هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

توجه : ملاک بررسی و تائید صحت مدارک زبان انگلیسی ، فقط اطلاعات خواسته شده در جدول بالا می باشد که باید با دقت در فرم ثبت نام وارد شود ( مدارک زبان ارسال شده توسط داوطلبان ، بررسی نمی شود (

با توجه به این که در آزمون کتبی ، زبان تخصصی حذف شده است ، نمرات کسب شده ی آزمون زبان در آزمون شفاهی ( مرحله ی دوم ) دارای امتیاز بوده و در نتیجه موثر خواهد بود.
واضح است اگر به هر علتی ( عدم اعلام نتایج آزمون زبان ، مسافرت داوطلب ، بیماری ، مشکلات شخصی و … ) نمره و سایر مشخصات گواهی زبان در هنگام ثبت نام یا در فرصت هایی که برای ویرایش فرم ثبت نام و تکمیل مدارک اعلام می شود، در فرم ثبت نام وارد نشود ، داوطلب از شرکت در آزمون محروم و حذف می شود .

 

شرایط ثبت نام آزمون دکتری

 

توضیحات دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت به صورت اینترنتی از اواخر بهمن آغاز می شود. برای انجام ثبت نام صحیح و مطابق با قوانین مشخص شده مطالعه دفترچه دکتری وزارت بهداشت ۹۸ و اطلاع از شرایط و ضوابط ثبت نام و نیز نحوه ثبت نام لازم و ضروری می باشد. این دفترچه توسط سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور منتشر و قابل دریافت می باشد. دفترچه دکتری برای راهنمایی و شرح قوانین و ضوابطی که لازمه ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری می باشد، منتشر می شود. بدین ترتیب اطلاع از قوانین آن دارای اهمیت می باشد. دفترچه از سه بخش تشکیل شده است که عبارتنداز:
۱- ضوابط و شرایط ثبت نام و برگزاری آزمون
۲- جدول ها و
۳- فرم ها .

همزمان با شروع فرایند ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸، دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در کنکور دکتری وزارت بهداشت سال ۹۸ نیز منتشر خواهد شد . متقاضیانی که قصد ثبت نام در آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸ را دارند باید در مورد تمامی شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت نام آزمون دکتری وزرات بهداشت ۹۸ اطلاعات کافی را داشته باشند . در گزارش مربوط به شرایط شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸ تمامی شرایط، شرکت در این آزمون توضیح داده شده است . همچنین با مراجعه به دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ وزارت بهداشت نیز می توانید اطلاعات کامل در مورد شرایط ثبت نام را کسب نمائید. با توجه به اینکه برای شرکت در آزمون باید هر یک از داوطلبان از شرایط ثبت نام در آزمون دکتری وزارت بهداشت۹۸ اطلاعات کافی را داشته باشند توصیه می شود که تمامی مطالب درج شده در دفترچه راهنمای ثبت نام به صورت کامل مطالعه شود .

 

درباره بخش اول دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸ شامل سه بخش است که در بخش اول دفترچه در مورد ضوابط و شرایط ثبت نام و برگزاری آزمون توضیح داده شده است که شامل شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸ ، سهمیه ها ، مدارک لازم برای ثبت نام ، چگونگی برگزاری آزمون و سنجش دانشجو و سایر موارد درج شده است.

 

زمان برگزاری آزمون دکتری

 

درباره بخش دوم دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸

بخش دوم دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ وزارت بهداشت شامل اطلاعات گواهی زبان انگلیسی ، دروس و ضرایب آزمون های رشته های علوم پایه و بهداشت ،  منابع آزمون است که لازم است هر یک از متقاضیان اطلاعات ثبت نام و توضیحات مربوط به رشته ی امتحانی خود را به صورت کامل مطالعه کنند.

 

زمان برگزاری آزمون دکتری

 

درباره بخش سوم دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸

بخش سوم دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور دکتری علوم پزشکی در مورد فرم هایی است که از مهم ترین آنها می توان به فرم مخصوص داوطلبان دانشجو ترم آخر اشاره نمود که قصد ثبت نام در آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸ را دارند . برای اطلاع از اخرین اخبار آزمون دکتری وزارت بهداشت به بخش 
اخبار دکتری وزارت بهداشت وب سایت سنجش امیرکبیر مراجعه نمائید.

 

ثبت نام آزمون دکتری سراسری

 

مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۹۸

برای ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۹۸ بایستی داوطلبان به سایت www.sanjeshp.ir مراجعه کنند و با پرداخت مبلغ ۶۰ هزار تومان برای هر رشته انتخابی خود، کد اعتباری دریافت کنند. بعد از آن به صفحه کامل کردن فرم اینترنتی ثبت نام منتقل می شوید. مدارکی که باید اسکن شوند شامل :

۱- عکس x4 3
۲- اصل شناسنامه و کارت ملی و نیز اصل مدرک دوره ی کارشناسی ارشد و دکتری

۳- برگه گواهی معدل
۴- برگه مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه
۵- اصل برگ کارگزینی
۶- کد رهگیری ۱۲ رقمی مخصوص داوطلبان دارای سهمیه شاهد و ایثارگر دقت و صحت در روند ثبت نام و اسکن و ارسال مدارک لازم و ضروری است، چرا که برای مدارک ناقص و غیر صحیح، کارت ورود به جلسه صادر نمی شود.

 

نحوه سنجش و پذیرش آزمون دکتری

 

ضرایب دروس دکتری وزارت بهداشت ۹۸

براساس مندرجات دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ضرایب دروس هر یک از رشته های مورد پذیرش با توجه به اهمیت دروسی که در آن رشته نقش درس پایه دارند، تعیین شده است. متقاضیانی که قصد پذیرش و قبولی در رشته آزمون مربوطه را دارند، می بایست بر تعداد ضریب درس های آن و پاسخگویی اصولی به سؤالات آن تمرکز داشته باشند. با توجه به اینکه پاسخ های نادرست ضریب منفی دارد، قطعاً در جابه جایی رتبه داوطلبان تأثیر قابل توجه خواهد داشت. ضرایب دروس در هر یک از رشته های مورد نظر به شرح جداول زیر می باشد :

مجموعه شماره ۱

رشته دکتری تخصصی (Ph.D)

دروس امتحانی و ضرایب مربوطه

بهداشت باروری

بارداری و زایمان

استعداد تحصیلی

تعداد سؤال

ضریب

تعداد سؤال

ضریب

تعداد سؤال

ضریب

بهداشت باروری

۵۰

۶

۵۰

۴

۳۰

۱

مامایی

۵۰

۴

۵۰

۶

۳۰

۱

مجموعه شماره ۲

رشته دکتری تخصصی (Ph.D)

دروس امتحانی و ضرایب مربوطه

آزمون های روانی

نظریه های شخصیت و روان درمانی

استعداد تحصیلی

تعداد سؤال

ضریب

تعداد سؤال

ضریب

تعداد سؤال

ضریب

روانشناسی بالینی

۵۰

۴

۵۰

۵

۳۰

۱

روانشناسی نظامی

۵۰

۴

۵۰

۵

۳۰

۱

مشاوره توانبخشی

۵۰

۴

۵۰

۵

۳۰

۱

مجموعه شماره ۳

رشته دکتری تخصصی (Ph.D)

دروس امتحانی و ضرایب مربوطه

انگل شناسی پزشکی

قارچ شناسی پزشکی

ایمنی شناسی پزشکی

استعدا تحصیلی

تعداد سؤال

ضریب

تعداد سؤال

ضریب

تعداد سؤال

ضریب

تعداد سؤال

ضریب

قارچ شناسی پزشکی

۴۰

۲

۴۰

۵

۲۰

۲

۳۰

۱

انگل شناسی پزشکی

۴۰

۵

۴۰

۲

۲۰

۲

۳۰

۱

مجموعه شماره ۴

رشته دکتری تخصصی (Ph.D)

دروس امتحانی و ضرایب مربوطه

ایمنی شناسی پزشکی

میکروب شناسی پزشکی

استعداد تحصیلی

تعداد سؤال

ضریب

تعداد سؤال

ضریب

تعداد سؤال

ضریب

باکتری رشناسی پزشکی

۲۵

۲

۷۵

۵

۳۰

۱

توکسین های میکروبی

۲۵

۲

۷۵

۵

۳۰

۱

مجموعه شماره ۵

رشته دکتری تخصصی (Ph.D)

دروس امتحانی و ضرایب مربوطه

فیزیولوژی پزشکی

بیوشیمی بالینی

استعداد تحصیلی

تعداد سؤال

ضریب

تعداد سؤال

ضریب

تعداد سؤال

ضریب

فیزیولوژی پزشکی

۶۰

۴

۴۰

۲

۳۰

۱

فیزیولوژی ورزشی

۶۰

۴

۴۰

۲

۳۰

۱

فارماکولوژی

۶۰

۲

۴۰

۳

۳۰

۱

مجموعه شماره ۶

رشته دکتری تخصصی (Ph.D)

دروس امتحانی و ضرایب مربوطه

اقتصاد بهداشت

سازمان و مدیریت

روش تحقیق

استعدا تحصیلی

تعداد سؤال

ضریب

تعداد سؤال

ضریب

تعداد سؤال

ضریب

تعداد سؤال

ضریب

اقتصاد سلامت

۴۰

۴

۴۰

۲

۲۰

۲

۳۰

۱

سیاستگذار سلامت

۴۰

۳

۴۰

۳

۲۰

۲

۳۰

۱

مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی

۴۰

۲

۴۰

۴

۲۰

۲

۳۰

۱

مجموعه شماره ۷

رشته دکتری تخصصی (Ph.D)

دروس امتحانی و ضرایب مربوطه

میکروبیولوژی مواد غذایی

شیمی مواد غذایی

استعداد تحصیلی

تعداد سؤال

ضریب

تعداد سؤال

ضریب

تعداد سؤال

ضریب

علوم و صنایع غذایی

۵۰

۴

۵۰

۴

۳۰

۱

بهداشت و ایمنی مواد غذایی

۵۰

۴

۵۰

۴

۳۰

۱

ردیف

رشته تحصیلی

مواد امتحانی

۱

اپیدمیولوژی

اصول و روشهای اپیدمیولوژی و اپیدمیولوژی بیماری های شایع در کشور (۸۰ سؤال – ضریب ۵)، روشهای آمار زیستی (۲۰ سؤال – ضریب ۳)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱)

۲

اخلاق پزشکی

روش تحقیق در علوم پزشکی (۲۰ سؤال – ضریب ۲)، اخلاق پزشکی (۸۰ سؤال – ضریب ۵)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱)

۳

ارگونومی

ارگونومی (۸۰ سؤال – ضریب ۵)، آمار و روش تحقیق (۲۰ سؤال – ضریب ۳)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال ضریب ۱)

۴

اعضای مصنوعی

ارتز و پروتز ( ۷۰ سؤال – ضریب ۴)، کینزیولوژی و بیومکانیک ( ۳۰ سؤال- ضریب ۲)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱ (

۵

آمار زیستی

استنباط آماری، تحلیل بقا و کارآزمایی بالینی (۸۰ سؤال – ضریب ۵)، روشهای آمار زیستی (۲۰ سؤال – ضریب ۳)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱ (

۶

آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت

مبانی آموزش و تکنولوژی آموزشی در سلامت (۴۰ سؤال – ضریب ۳)، اصول و فلسفه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت (۶۰ سرال – ضریب ۵)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱ (

۷

آموزش پزشکی

مبانی آموزش و تکنولوژی آموزشی در سلامت (۴۰ سؤال – ضریب ۳)، طراحی و برنامه ریزی آموزشی در علوم پزشکی (۶۰ سؤال – ضریب ۵) ، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱ (

۸

انفورماتیک پزشکی

انفورماتیک پزشکی (۵۰ سؤال – ضریب ۵)، مدیریت و فناوری اطلاعات سلامت (۵۰ سؤال – ضریب ۲)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱ (

ردیف

رشته تحصیلی

مواد امتحانی

توضیحات

۹

ژنتیک پزشکی

ژنتیک انسانی (۸۰ سؤال – ضریب ۵)، بیوشیمی بالینی (۲۰ سؤال – ضریب ۲)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱)

دروس ژنتیک انسانی و بیوشیمی بالینی از مباحث اصلی و مرتبط با رشته ژنتیک خواهد بود .

۱۰

زیست فناوری پزشکی

ژنتیک انسانی (۸۰ سؤال – ضریب ۵)، بیوشیمی بالینی (۲۰ سؤال – ضریب ۲)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱)

دروس ژنتیک انسانی و بیوشیمی بالینی از مباحث اصلی و مرتبط با رشته ژنتیک خواهد بود .

۱۱

زیست پزشکی سامانه ای

بیولوژی سلولی مولکولی (۶۰ سؤال – ضریب ۵)، بیوشیمی بالینی (۶۰ سؤال – ضریب ۳)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱)

 

۱۲

خوش شناسی آزمایشگاهی و علوم انتقال خون

خون شناسی (۵۰ سؤال – ضریب ۵)، ایمنی شناسی پزشکی (۵۰ سؤال – ضریب ۲)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱)

 

۱۳

حشره شناسی پزشکی

بیولوژی سلولی مولکولی (۲۰ سؤال – ضریب ۳)، حشره شناسی پزشکی (۸۰ سؤال – ضریب ۵)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱)

 

۱۴

پزشکی مولکولی

بیولوژی سلولی مولکولی (۶۰ سؤال – ضریب ۵)، بیوشیمی بالینی (۴۰ سؤال – ضریب ۳)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱)

 

۱۵

پرستاری

آمار و روش تحقیق (۳۰ سؤال – ضریب ۳)، مبانی مراقبتهای پرستاری (۷۰ سؤال – ضریب ۵)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱)

 

۱۶

بیولوژی تولیدمثل

زیست شناسی سلولی و مولکولی (۲۵ سؤال – ضریب ۳)، علوم تولید مثل (۷۵ سؤال -ضریب ۶)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال- ضریب ۱)

درس علوم تولید مثل شامل موارد امتحانی جنین شناسی، بافت شناسی و فیزیولوژی تولید مثل و غدد می باشد .

۱۷

بیوشیمی بالینی

بیولوژی سلولی مولکولی (۲۵ سؤال – ضریب ۲)، بیوشیمی بالینی (۷۵ سؤال- ضریب ۵)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱ (

 

۱۸

بینایی سنجی

اپتومتری بالینی و بیماریهای چشم (۶۰ سؤال- ضریب ۵)، تکنیک ها و تجهیزات پاراکلینیک در اپتومتری (۲۰ سؤال – ضریب ۳)، دیسپنسینگ و ساخت پروتز عینک و کمک بینایی (۲۰ سؤال – ضریب ۳)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال -ضریب ۱ (

۱۹

بهداشت محیط

بهداشت محیط ۶۰ سؤال و اثر عوامل محیطی بر سلامت ۲۰ سؤال ( ضریب ۵)، آمار و روش تحقیق (۲۰ سؤال – ضریب ۲)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱ (

درس بهداشت حرفه ای از مباحث اصلی رشته (همانند سالهای گذشته) خواهد بود .

۲۰

بهداشت حرفه ای

بهداشت حرفه ای (۸۰ سؤال – ضریب ۵)، آمار و روش تحقیق (۲۰ سؤال – ضریب ۲)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱ (

درس بهداشت حرفه ای از مباحث اصلی رشته (همانند سالهای گذشته) خواهد بود .

۲۱

ایمنی شناسی پزشکی

بیولوژی سلولی مولکولی (۲۵ سؤال – ضریب ۲)، ایمنی شناسی پزشکی (۷۵ سؤال – ضریب ۵)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱ (

 

ردیف

رشته تحصیلی

مواد امتحانی

۲۲

گفتار درمانی

روش تحقیق (۳۰ سؤال -ضریب ۲)، آسیب شناسی زبان و گفتار (۶۰ سؤال – ضریب ۴)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱)

۲۳

کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی

دانش علوم کتابداری (۵۰ سؤال – ضریب ۵)، مدیریت و فناوری اطلاعات سلامت (۵۰ سؤال- ضریب ۲)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱)

۲۴

کاردرمانی

کار درمانی در بیماریها (۷۰ سؤال – ضریب ۴)، کینزیولوژی و بیومکانیک (۳۰ سؤال – ضریب ۲)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱)

۲۵

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی در بیماریها (۷۰ سؤال – ضریب ۴)، کینزیولوژی و بیومکانیک (۳۰ سرال – ضریب ۲)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱)

۲۶

فیزیک پزشکی

ریاضی فیزیک و آمار (۲۰ سؤال – ضریب ۲)، فیزیک پزشکی (۶۰ سؤال – ضریب ۵)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱)

۲۷

علوم سلولی کاربردی

بیولوژی سلولی مولکولی (۵۰ سؤال – ضریب ۵)، ایمنی شناسی پزشکی (۵۰ سؤال – ضریب ۲)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱)

۲۸

علوم تغذیه

تغذیه (۶۵ سؤال – ضریب ۵)، بیوشیمی و فیزیولوژی (۳۵ سرال – ضریب ۳)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال- ضریب ۱)

۲۹

علوم تشریحی

زیست شناسی سلولی و مولکولی (۲۵ سؤال – ضریب ۲)، علوم تشریحی (۷۵ سؤال – ضریب ۶)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱)

۳۰

علوم اعصاب

نوروفیزیولوژی و نوروفارماکولوژی (۶۰ سؤال- ضریب ۴)، نورآناتومی و نورو بیولوژی (۴۰ سؤال- ضریب ۳)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱)

۳۱

طب ایرانی

روش تحقیق در علوم پزشکی (۲۰ سؤال – ضریب ۲)، مبانی طب ایرانی و نوین (۸۰ سؤال – ضریب ۵)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱)

۳۲

شنوایی شناسی

روش تحقیق (۳۰ سؤال – ضریب ۲)، علوم اعصاب شنوایی و تعادل (۶۰ سؤال – ضریب ۴)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱)

۳۳

سیاستهای غذا و تغذیه

تغذیه (۶۵ سؤال – ضریب ۵)، اصول و مدیریت برنامه ریزی راهبردی (۳۵ سؤال – ضریب ۲)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱)

۳۴

سلامت و رفاه اجتماعی

نظریه های جامعه شناسی و رفاه اجتماعی (۶۵ سؤال – ضریب ۳)، روش تحقیق ( ۳۵ سؤال – ضریب ۳)، استعداد تحصیلی ( ۳۰ سؤال – ضریب ۱)

۳۵

سامت در بلایا و فوریت ها

آمار و روش تحقیق (۳۰ سؤال – ضریب ۳)، مبانی سلامت در حوادث و بلایا (۷۰ سؤال – ضریب ۵)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال -ضریب ۱)

۳۶

سالمند شناسی

آمار و روش تحقیق (۳۰ سؤال – ضریب ۳)، جامعه شناسی و رواشناسی سالمندی (۷۰ سؤال – ضریب ۵)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال -ضریب ۱)

ردیف

رشته تحصیلی

مواد امتحانی

۳۷

مددکاری اجتماعی

نظریه های مددکاری اجتماعی و جامع شناسی و روانشناسی (۶۵ سؤال – ضریب ۵)، روش تحقیق (۳۵ سؤال – ضریب ۲)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱)

۳۸

مدیریت اطلاعات سلامت

سیستم های اطلاعات و تئوریهای مدیریت (۵۰ سؤال – ضریب ۴)، مدیریت و فناوری اطلاعات سلامت (۵۰ سؤال – ضریب ۴)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱ (

۳۹

مطالعات اعتیاد

نوروفیزیولوژی و نور فارماکولوژی ( ۶۰ سؤال -ضریب ۴)، اختلالات روانپزشکی (۴۰ سؤال- ضریب ۳)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱ (

۴۰

مهندسی بافت

زیست شناسی سلولی و مولکولی (۲۵ سؤال – ضریب ۳)، علوم تشریحی (۷۵ سؤال – ضریب ۳)، استعداد تحصیل (۳۰ سؤال – ضریب ۱ (

۴۱

مهندسی پزشکی – بیوالکتریک

ریاضیات مهندسی (۲۵ سال – ضریب ۵)، بیوالکتریک (۴۵ سؤال – ضریب ۵)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱ (

۴۲

مهندسی پزشکی – رباتیک

ریاضیات مهندسی (۲۵ سال – ضریب ۵)، رباتیک پزشکی (۴۵ سؤال – ضریب ۵)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱ (

۴۳

نانوفناوری پزشکی

بیولوژی سلولی مولکولی (۲۵ سؤال – ضریب ۳)، نانو زیست فناوری (۷۵ سؤال – ضریب ۵)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال- ضریب ۱ (

۴۴

ویروس شناسی پزشکی

بیولوژی سلولی مولکولی (۲۰ سؤال – ضریب ۱)، ویروس شناسی پزشکی (۸۰ سؤال – ضریب ۴)، استعداد تحصیلی (۳۰ سؤال – ضریب ۱ (

 

 

منابع آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸

منابع، نقش تعیین کننده ای در آزمون ها دارند زیرا طراحان سؤال از آنها برای آزمون استفاده می نمایند و با توجه به اینکه منابع تمامی رشته های مورد پذیرش دکتری وزارت بهداشت ۹۸ مشخص است، تکلیف داوطلبان برای اطلاع از چارچوب آنها، روشن شده است و متقاضیان می توانند با اتکا به آن منابع برای پذیرش در این آزمون تلاش کنند.برای دسترسی به منابع آزمون دکتری ۹۸ وزارت بهداشت بر لینک منابع کنکور دکتری وزارت بهداشت کلیک نمایید.

 

نتایج انتخاب رشته دکتری

 

به داوطلبان کنکور دکتری وزارت بهداشت توصیه می شود تمام اخبار و مطالب مرتبط با ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت را که در زیر آمده است را به صورت کامل مطالعه کنند و با توجه به شرایط و ضوابط کنکور دکترای وزارت بهداشت برنامه ریزی خود را انجام دهند تا بتوانند قبولی در آزمون دکترای وزارت بهداشت سال جاری را تجربه کنند. در ضمن پیشنهاد می شود قسمت سوالات متداول دکترای وزارت بهداشت و اخبار دکتری وزارت بهداشت و مشاوره دکترای وزارت بهداشت را نیز مورد بازدید قرار دهند.

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

۱- منابع آزمون دکتری وزارت بهداشت

۲- زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

۳- زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت

۴- ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

۵- دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

۶- شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

۷- مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

۸- هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

۹- فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری وزارت بهداشت

۱۰- کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت

۱۱- تمدید مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

۱۲- ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

۱۳- نتایج اولیه آزمون دکتری وزارت بهداشت

۱۴- توضیحات کارنامه آزمون دکتری وزارت بهداشت

۱۵- مصاحبه دکتری وزارت بهداشت

۱۶- شهریه دکتری وزارت بهداشت

۱۷- دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

۱۸- انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

۱۹- تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

۲۰- نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت

کلمات کلیدی:

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت , دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸-۹۹ , آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۷-۹۸ , زمان آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۷-۹۸ , سوالات آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸-۹۹ , دفترچه آزمون دکتری ۹۸-۹۹ , زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸-۹۹ , دفترچه سوالات دکتری وزارت بهداشت ۹۸-۹۹ , نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸-۹۹ , Ph.D. Ministry of Health , منابع آزمون دکتری وزارت بهداشت , زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت , زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت , ثبت نام دکتری وزارت بهداشت , دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت , شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت , مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت , هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت , فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری وزارت بهداشت , کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت , تمدید مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت , ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری وزارت بهداشت , نتایج اولیه آزمون دکتری وزارت بهداشت , توضیحات کارنامه آزمون دکتری وزارت بهداشت , مصاحبه دکتری وزارت بهداشت , شهریه دکتری وزارت بهداشت , دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت , انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت , تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت , نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت

نوشته قبلی

زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت

نوشته بعدی

تمدید مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری
تبلیغات

دسته‌های دوره های آموزشی