بارگیری صفحه

زمان برگزاری آزمون دکتری

زمان برگزاری آزمون دکتری

زمان برگزاری آزمون دکتری عبارتی است که در آذرماه هر سال در گوگل یا سایر موتورهای جستجو توسط داوطلبان آزمون دکتری سرچ می شود.بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری با توجه به هوش و فراست خود عبارت های کلیدی دیگری مثل زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۸ , زمان برگزاری آزمون دکترا ۹۸ , زمان آزمون دکتری ۹۸ , تاریخ آزمون دکتری ۹۸ , زمان آزمون دکتری ۹۸-۹۹ , زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸-۹۹ , زمان آزمون دکترا ۹۸ را نیز جستجو کنند.

 

زمان ثبت نام آزمون دکتری

هدف همه آنها یکی است و همگی با کمی تسریع یا تاخیر به اطلاعات و خبرهای مطلوب خود در سطح اینترنت دست می یابند البته لازم به ذکر است داوطلبان آزمون دکتری باید به صورت حرفه ای نحوه دقیق و علمی جستجوی اطلاعات را فرا گیرند تا به طور علمی بتوانند به مطالب مورد نیاز خود دست یابند.

 

لذا مهم این است که داوطلبان آزمون دکتری اطلاعات مورد نیاز خود را از سایتی معتبر و علمی پیگیری و رهگیری کنند. سایتی یا مجموعه ای که بتواند به طور صحیح پاسخگوی سوالات داوطلبان آزمون دکترا باشد. در این بستر پر تلاطم مجموعه سنجش امیرکبیر به عنوان مجری اماده سازی منابع ازمون کارشناسی ارشد و دکتری سعی نموده است بستر اطلاعات برای داوطلبان ازمون دکتری را طوری فراهم کنند که داوطلبان کنکور دکترا بتوانند به راحتی اخبار درست و مطالب صحیح آموزشی خود را از سایت سنجش تکمیلی دات ای آر کسب کنند.

 

زمان ثبت نام آزمون دکتری

 

همچنین داوطلبان عزیز امتحان دکتری می توانند در پایین همین صفحه، تمام سوالات خود را در زمینه آزمون دکترا مطرح کنند. مشاوران عالی سنجش امیرکبیر، مشتاقانه پاسخگوی پرسش ها و سوالات داوطلبان عزیز آزمون دکتری در زمینه ثبت نام آزمون دکتری در مقطع عالی و تکمیلی می باشند.

 

لذا به تمام داوطلبان آزمون دکتری توصیه میشود در چند ماه باقی مانده تا زمان آزمون دکترای ،تمرکز بیشتری روی مطالب کنکور دکترای خود داشته باشند.

 

 

زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۸

امسال نیز همانند سال گذشته ثبت نام دکتریو ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد با هم ادغام شده اند و یک آزمون جامع در این مقطع برگزار می شود . بنابراین تمامی دانشگاه های دولتی اعم از روزانه ، نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد توسط برگزاری آزمون یکپارچه توسط سازمان سنجش اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند. سازمان سنجش در جدول زمان بندی برگزاری آزمون دکتری ۹۸ را مشخص نموده و توسط سایت ثبت نام دکتری ۹۸ در اختیار داوطلبان قرار می دهد زمان برگزاری کنکور دکتری ۹۸ به احتمال زیاد همانند سال گذشته در اسفند ماه است . در صورت انتشار اطلاعیه جدید در این خصوص ، این مقاله به روز رسانی خواهد شد. تمامی متقاضیان واجد شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ که در زمان ثبت نام دکتری ۹۸ و یا در زمان  تمدید مهلت ثبت نام دکتری ۹۸ توسط سایت سازمان سنجش کشور فرم مربوط به ثبت نام را تکمیل کرده اند ، می بایست در جلسه آزمون حاضر شوند . طبق روال سال های گذشته ، چند روز پیش از زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۸ ، کارت ورود به جلسه آزمون دکتری منتشر می شود. که داوطلبان با دریافت آن از زمان و محل دقیق برگزاری آزمون مطلع می شوند .

توجه: طبق اعلام سازمان سنجش ، زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد ۹۸ روز جمعه سوم اسفند ماه ۹۷ می باشد .

 

کنکور دکتری دانشگاه آزاد 98

 

زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری و آزاد

این روزها یکی از روزهای دلهره آور فارغ التحصیلان  و دانشجویان کارشناسی ارشد آزمون دکتری است. از تغییرات اساسی که در چند سال گذشته در قوانین آزمون دکتری انجام شده ، ادغام شدن آزمون دکتری سراسری و آزاد است به عبارت دیگر به صورت کلی یک آزمون برای دو دانشگاه برگزار خواهد شد. برای پذیرفته شدن در آزمون دکتری علاوه بر کسب نمره مورد قبول در آزمون کتبی، لازم است داوطلب در مصاحبه علمی- پژوهشی نیز مورد تایید اساتید واقع شود. زمان ثبت نام دکتری ۹۸ نیز در آذر ماه انجام می شود.
در ادامه این گزارش شما عزیزان را در جریان زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری و آزاد  قرار خواهید گرفت  توصیه می شود همچنین زمان انتخاب رشته دکتری و اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری را نیز مورد مطالعه قرار دهید.

نکته: آزمون دکتری آزاد و سراسری ادغام شده است اما انتخاب رشته هر یک از این دانشگاه ها به صورت تفکیک شده و مجزا خواهد بود .

 

زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری و آزاد ۹۸

آزمون دکتری سراسری و آزاد ادغام شده و به صورت همزمان و مشترک برگزار می شود. آزمون دکتری ۹۷ در ۴ اسفند ماه ۹۶ برگزار شد که شاهد رقابت بیش از ۲۳۴ هزار داوطلب بوده ایم. با پیش بینی های انجام شده و بررسی زمان برگزاری آزمون دکترای پیشین، احتمالاً زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۸ نیز در ۳ اسفند ماه خواهد بود اما برای اطلاعات بیشتر از جزئیات این آزمون می توانید عضو کانال تلگرامی سنجش امیرکبیر شوید.

شرایط ثبت نام آزمون دکتری

 

زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون دکتری سراسری و آزاد ۹۸

اغلب زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون دکتری چند روز قبل از برگزاری آزمون بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و برای داوطلبان قابل مشاهده خواهد بود لذا داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور و وارد شدن به قسمت دکتری با ثبت شماره سریال پرونده و کد پیگیری می توانند نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند. کارت شناسایی ( کارت ملی ) و کارت ورود به جلسه از الزامان حضور در جلسه آزمون می باشد چنانچه به هر علتی هر یک از این کارت را همراه خود نداشته باشید از شرکت در آزمون محروم خواهید شد .

ثبت نام آزمون دکتری

 

زمان اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری و آزاد ۹۸

داوطلبان بعد از شرکت در آزمون بی صبرانه منتظر دریافت اعلام نتایج هستند. در واقع یک کارنامه برای هر داوطلب منتشر می شود که در آن مشخص می شود که فرد داوطلب در کدام یک از دانشگاه های آزاد و سراسری مجاز به انتخاب رشته دکتری است. کارنامه برای داوطلبانی قابل مشاهده خواهد بود که به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و شماره سریال پرونده و کد پیگیری را در قسمت مربوطه وارد نمایند. داوطلبان در صورت مجاز شدن در هر یک از دانشگاه ها می توانند با انجام بررسی های لازم مطابق با تراز، رتبه و علاقمندی خود نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. داوطلبین با مجاز شدن در دانشگاه سراسری قادر به انتخاب ۵۰ کد رشته محل از کد رشته ها سراسری هستند، همچنین با مجاز شدن در دانشگاه آزاد قادر به انتخاب ۴۰ کد رشته محل از کد رشته های دانشگاه آزاد خواهند بود. کارنامه اولیه آزمون دکتری ۹۷ در ۲۷ فروردین بر روی سایت برای داوطلبان قابل مشاهده بوده بدین ترتیب به احتمال زیاد زمان اعلام نتایج آزمون دکتری ۹۸ نیز در اواخر فروردین ماه می باشد .

 

ثبت نام آزمون دکتری سراسری

 

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری

داوطلبان برای تحصیل در مقطع دکتری علاوه بر پذیرفته شدن در آزمون کتبی باید نمره مورد نیاز در مصاحبه علمی – پژوهشی را از اساتید مورد نظر کسب کنند. مصاحبه یکی از مراحلی می باشد که داوطلبین از روبرو شدن با آن بسیار دلهره دارند اما داوطلبان باید دقت داشته باشند که فقط با رعایت چند نکته طلایی می توانید به راحتی این مرحله را نیز با موفقیت پشت سر بگذارید. معمولا چند هفته بعد از انتخاب رشته، نتایج آن بر روی سایت سازمان سنجش کشور قرار می گیرد و مشخص می شود که فرد برای مصاحبه به کدام دانشگاه ها باید مراجعه کند. بدین ترتیب زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری  ۹۸ اواخر خرداد ماه خواهد بود

.

زمان آزمون دکتری ۹۸ سراسری و آزاد

از سال ۹۶، برطبق قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی، آزمون‌های متمرکز زیر نظر وزات علوم و وزارت بهداشت و توسط سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز سنجش آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود.

در نتیجه برگزاری آزمون کتبی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۹۸، تابع قوانین دو وزارتخانه علوم و وزارتخانه بهداشت بوده و به صورت یکپارچه با آزمون آن‌ها برگزار می ‎شود. آزمون رشته‌های دارای پذیرش در مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی که زیرمجموعه وزارت علوم می باشند، به صورت ادغام با آزمون دانشگاه‌های دولتی زیر نظر این وزارتخانه و از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برگزار میشود و کنکور دکتری رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز به‌صورت یکپارچه با آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی برگزار می‌شود .در نتیجه، زمان آزمون دکتری ۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی روز جمعه سوم اسفند ماه ۹۷ می باشد .

 

نحوه سنجش و پذیرش آزمون دکتری

 

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸

ثبت نام دکتری ۹۸ از ششم آذر ماه ۹۷ توسط سایت سازمان سنجش آغاز می شود. تمامی داوطلبان آزمون دکتری ۹۸ دوره‌های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و نیز دانشگاه آزاد اسلامی در زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ لازم است با در نظر داشتن شرایط ثبت نام دکتری ۹۸ نسبت به ثبت نام جهت شرکت در آزمون دکتری ۹۸ اقدام کنند.
با توجه به این که کنکور دکتری ۹۸ دانشگاه آزاد با آزمون دکتری سراسری ادغام شده است و به صورت یکپارچه برگزار می شود، شرایط و ضوابط دفترچه ثبت نام دکتری ۹۸ شامل داوطلبان دکتری دانشگاه ازاد نیز می‌شود.
همچنین با توجه به موضوع یادشده، امکان شرکت در دو رشته در آزمون دکتری ۹۸ وجود ندارد و رشته انتخابی برای آزمون دکتری برای هر دو دانشگاه سراسری و آزاد یکسان خواهد بود.

جزئیات برگزاری آزمون دکتری ۹۸

در آزمون دکتری دانشگاه‌های سراسری، داوطلبان پس از ثبت‌نام در کنکور، در آزمون کتبی شرکت می‌نمایند. آزمون کتبی شامل دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد و دروس عمومی (متشکل از زبان عمومی و استعداد تحصیلی) است

.

عناوین دروس امتحانی تخصصی هر رشته در دفترچه ثبت نام دکتری ۹۸درج میشود. ضرایب این دروس در سال‌های اخیر تغییراتی داشته است، اما در آزمون دکتری سال ۹۸ همانند آزمون چهار سال گذشته، ضریب ۴ برای دروس تخصصی و ضریب ۱ برای هر یک از دروس عمومی درنظر گرفته شده است .

 

منابع آزمون دکتری

 

سرفصل ها ی منابع امتحانی کنکور دکتری ۹۸

سرفصل های دروس امتحانی تخصصی آزمون دکتری ۹۸ سراسری و آزاد  که از سوی وزارت علوم تعیین می شود به زودی روی سایت سنجش تکمیلی دات آی آر قرار می گیرد.بنابراین داوطلبان می‌توانند با در نظر داشتن سرفصل‌های امتحانی نسبت به شناسایی مهم‌ترین مطالب و  منابع جهت کسب آمادگی برای آزمون دکتری ۹۸ اقدام کنند.

 

ضرایب دروس عمومی و تخصصی در آزمون دکترا ۹۸

همچون قبولی در آزمون دکتری ۹۸، تاثیر آزمون کتبی و مصاحبه در پذیرش دکتری ۹۸ هر یک به میزان ۵۰ درصد می باشد. در حقیقت، سهم آزمون کتبی در پذیرش نهایی داوطلبان دوره آموزشی – پژوهشی کنکور دکتری ۹۸، ۵۰ درصد، مصاحبه علمی ۳۰ درصد و سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد خواهد بود.
این در حالی است که در پذیرش داوطلبان دکتری ۹۸ دوره پژوهش محور، تأثیر آزمون کتبی ۳۰ درصد می‌باشد.

ثبت نام آزمون دکتری

 

مراحل بعد از زمان برگزاری کنکور دکتری ۹۸

اغلب یک تا دو ماه بعد از برگزاری آزمون کتبی، کارنامه نمرات آزمون منتشر خواهد شد. این کارنامه شامل نمره تراز و درصد کسب ­‌شده در هر یک از درس‌­های امتحانی، نمره ‌تراز کل و رتبه کسب‌شده توسط داوطلب و نیز مجاز شدن و یا نشدن وی جهت انتخاب رشته‌ محل‌های دوره‌ روزانه و سایر دوره‌ها شامل دوره‌های نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان می باشد .
این کارنامه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. از سال ۹۶ با یکپارچه شدن آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های سراسری، کارنامه اولیه منتشره از سوی سازمان سنجش کشور حاوی نتیجه آزمون برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز می

باشد .

پس از انتشار کارنامه اولیه، تمامی مراحل پذیرش دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد ازجمله انتخاب رشته، دعوت به مصاحبه، برگزاری مصاحبه و اعلام نتایج نهایی دکتری ۹۸ به صورت مستقل برگزار می‌شود.
بنابراین، زمان انتخاب رشته دکتری ۹۸ به صورت جداگانه برای داوطلبان دانشگاه سراسری از طریق سایت سازمان سنجش و برای داوطلبان آزمون دکتری ۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی از طریق مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه آغاز می‌شود .

 

نتایج انتخاب رشته دکتری

 

پس از انتخاب رشته و با اعلام نتایج دعوت به مصاحبه، لازم می باشد داوطلبان خود را برای شرکت در مصاحبه های آزمون دکتری ۹۸ حاضر کنند. زمان مصاحبه‌های دکتری ۹۸ دانشگاه‌های سراسری توسط سایت سازمان سنجش و نیز وب‌سایت دانشگاه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود .
جزئیات برگزاری مصاحبه دکتری ۹۸ دانشگاه آزاد نیز توسط این دانشگاه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. تا پیش از سال ۹۶ تقریباً تمام مصاحبه‌ها در واحد علوم و تحقیقات (واقع در شهر تهران) برگزار می‌شد. اما روال برگزاری مصاحبه‌ های دکتری دانشگاه آزاد در سال ۹۷ تغییر کرد و داوطلبان پس از دعوت به مصاحبه لازم بود نسبت به انتخاب مناطق محل مصاحبه جهت حضور در این مرحله نیز اقدام کنند .
به عنوان مثال اگر داوطلبی از ۴۰ رشته ‌محل انتخابی خود در ۱۵ رشته ‌محل برای دعوت به مصاحبه پذیرفته شده بود و این ۱۵ رشته ‌محل مثلاً در ۵ منطقه آمایشی دانشگاه آزاد واقع شده بود

 

شما برای قبول شدن در کنکور دکتری ۹۸ ، به چه چیز هایی نیاز دارید ؟ 

 

 
بسته آموزشی آزمون دکتری
 
آزمون های آزمایشی دکتری

مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی آزمون دکتری

بسته طلایی آزمون دکتری

قانون جذب

مشاوره و پشتیبانی تکمیلی آزمون دکتری

 

به داوطلبان کنکور دکتری توصیه می شود تمام اخبار و مطالب مرتبط با ثبت نام آزمون دکتری را که در زیر آمده است را به صورت کامل مطالعه کنند و با توجه به شرایط و ضوابط کنکور دکترا برنامه ریزی خود را انجام دهند تا بتوانند قبولی در آزمون دکتری سال جاری را تجربه کنند. در ضمن پیشنهاد می شود قسمت سوالات متداول دکتری و اخبار دکتری و مشاوره دکتری را نیز مورد بازدید قرار دهند.

 

زمان برگزاری آزمون دکتری

۱- منابع آزمون دکتری

۲- زمان ثبت نام آزمون دکتری

۳- زمان برگزاری آزمون دکتری

۴- ثبت نام دکتری

۵- ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

۶- دفترچه ثبت نام آزمون دکتری

۷- شرایط ثبت نام دکتری

۸- مدارک ثبت نام دکتری

۹- هزینه ثبت نام دکتری

۱۰- فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری

۱۱- کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

۱۲- تمدید مهلت ثبت نام دکتری

۱۳- ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری

۱۴- نتایج اولیه آزمون دکتری

۱۵- توضیحات کارنامه آزمون دکتری

۱۶- مصاحبه دکتری

۱۷- مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

۱۸- شهریه دکتری

۱۹- شهریه دکتری دانشگاه آزاد

۲۰- دفترچه انتخاب رشته دکتری

۲۱- انتخاب رشته دکتری

۲۲- تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری

۲۳- نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری

۲۴- دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

۲۵- انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

۲۶- نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد

۲۷- شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

 

کلمات کلیدی:

زمان برگزاری آزمون دکتری, منابع آزمون دکتری , زمان ثبت نام آزمون دکتری , زمان برگزاری آزمون دکتری , ثبت نام دکتری , ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد , دفترچه ثبت نام آزمون دکتری , شرایط ثبت نام دکتری , مدارک ثبت نام دکتری , هزینه ثبت نام دکتری , فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری , کارت ورود به جلسه آزمون دکتری , تمدید مهلت ثبت نام دکتری , ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری , نتایج اولیه آزمون دکتری , توضیحات کارنامه آزمون دکتری , مصاحبه دکتری , مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد , شهریه دکتری , شهریه دکتری دانشگاه آزاد , دفترچه انتخاب رشته دکتری , انتخاب رشته دکتری , تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری , نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری , دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد , انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد , نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد , شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد , زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۸ , زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۸ , زمان آزمون دکتری ۹۷-۹۸ , زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۷-۹۸ , زمان آزمون دکتری ۹۸ , زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۹ , زمان آزمون دکتری ۹۷ , زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۷

 

نوشته قبلی

زمان ثبت نام آزمون دکتری

نوشته بعدی

مصاحبه دکتری

102 دیدگاه در “زمان برگزاری آزمون دکتری

  1. سلام خسته نباشید
    ۷ روز قبل بسته آموزشی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بیوسیستم رو خریداری کردم اما هنوز کتب کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بیوسیستم به دستم نرسیده، چند روز طول میکشه بسته کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بیوسیستم به دستم برسه؟ شهر بندرعباس هستم گفته بودید حداکثر تا یک هفته کاری به دستم میرسه
    تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری
تبلیغات

دسته‌های دوره های آموزشی