آزمون کارشناسی ارشد علوم تربیتی

Educational Science senior test

 

آزمون کارشناسی ارشد علوم تربیتی

آزمون کارشناسی ارشد علوم تربیتی و آزمون آزمایشی کارشناسی ارشد علوم تربیتی عباراتی هستند که قبل از آزمون کارشناسی ارشد سراسری هر ساله در گوگل یا سایر موتورهای جستجو، توسط داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد علوم تربیتی سرچ می شود. بسیاری از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد علوم تربیتی با توجه به هوش و فراست خود عبارت های کلیدی دیگری مثل بودجه بندی کارشناسی ارشد علوم تربیتی، بودجه بندی کنکور کارشناسی ارشد علوم تربیتی، بودجه بندی آزمون کارشناسی ارشد علوم تربیتی، کنکور آزمایشی کارشناسی ارشد علوم تربیتی، آزمون آزمایشی کارشناسی ارشد علوم تربیتی، آزمون آنلاین کارشناسی ارشد علوم تربیتی، سرفصل آزمون کارشناسی ارشد علوم تربیتی و آزمون اینترنتی کارشناسی ارشد علوم تربیتی را نیز جستجو کنند.

 

آزمون کارشناسی ارشد علوم تربیتی
 

هدف همه آنها یکی است و همگی با کمی تسریع یا تاخیر به اطلاعات و خبرهای مطلوب خود در سطح اینترنت دست می یابند البته لازم به ذکر است داوطلبان آزمون ارشد علوم تربیتی باید به صورت حرفه ای نحوه دقیق و علمی جستجوی اطلاعات را فرا گیرند تا به طور علمی بتوانند به مطالب مورد نیاز خود دست یابند.

لذا مهم این است که داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد علوم تربیتی، اطلاعات مورد نیاز خود را از سایتی معتبر و علمی پیگیری و رهگیری کنند. سایتی یا مجموعه ای که بتواند به طور صحیح پاسخگوی سوالات داوطلبان آزمون ارشد علوم تربیتی باشد. در این بستر پر تلاطم مجموعه سنجش امیرکبیر به عنوان مجری اماده سازی منابع ازمون کارشناسی ارشد و دکتری سعی نموده است بستر اطلاعات برای داوطلبان ازمون کارشناسی ارشد علوم تربیتی را طوری فراهم کنند که داوطلبان کنکور ارشد علوم تربیتی بتوانند به راحتی اخبار، منابع و آزمون های آزمایشی درست و مطالب صحیح آموزشی خود را از سایت سنجش تکمیلی دات ای آر کسب کنند.

 

آزمون کارشناسی ارشد علوم تربیتی
 

همچنین داوطلبان عزیز امتحان کارشناسی ارشد علوم تربیتی می توانند در پایین همین صفحه، تمام سوالات خود را در زمینه بودجه بندی آزمون ارشد علوم تربیتی مطرح کنند. مشاوران عالی سنجش امیرکبیر، مشتاقانه پاسخگوی پرسش ها و سوالات داوطلبان عزیز ازمون کارشناسی ارشد علوم تربیتی در زمینه آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد علوم تربیتی در مقطع عالی و تکمیلی می باشند.
لذا به تمام داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد علوم تربیتی توصیه میشود در چند ماه باقی مانده تا زمان آزمون ارشد علوم تربیتی، تمرکز بیشتری روی مطالب کنکور ارشد علوم تربیتی خود داشته باشند.

 

یکی از خدمات ارزشمند دیگر سنجش امیرکبیر که علاوه بر آزمون های آزمایشی برای رشته های مختلف تحصیلات تکمیلی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود، بسته آموزشی مکاتبه ای کنکور کارشناسی ارشد علوم تربیتی است که می توانید با کلیک روی بسته آموزشی آزمون ارشد علوم تربیتی، محتوای پکیج کنکور کارشناسی ارشد علوم تربیتی را مشاهده نمایید و درصورت تمایل نسبت به ثبت نام و خرید پکیج کارشناسی ارشد علوم تربیتی از وب سایت سنجش امیرکبیر اقدام نمایید.

 

آزمون آزمایشی ارشد علوم تربیتی سراسری و آزاد

آزمون آزمایشی ارشد علوم تربیتی سنجش امیرکبیر برای داوطلبان این رشته طراحی شده است،لذا بودجه بندی مباحث و سرفصل های آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی در ذیل آورده شده است بنابراین این آزمون ها در قالب ۸ مرحله ازمون آزمایشی کارشناسی ارشد علوم تربیتی ، برای داوطلبان کنکور ارشد علوم تربیتی برگزار می شود.

 

 

ضرایب دروس امتحانی طبق جداول مربوطه دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد می باشد

 

درس فهرست مطالب
آزمون اول (۲۵% اول سرفصل)
زبان عمومی Vocabulary, Grammar, Comprehension
آمار و روش تحقیق یادگیری – نظریه های یادگیری – الگوهای یادگیری – ارتباط و اثر آن بر تدریس – نظریه های تدریس –مبانی نظری تدریس – طرح یک نظریه تدریس – عوامل مؤثر در تدریس – طراحی آموزشی –مراحل تحلیل و تنظیم یک طرح آموزشی – شناخت و تدوین هدف های آموزشی –
سطوح یادگیری در حیطه شناختی – سطوح یادگیری در حیطه عاطفی –سطوح یادگیری در حیطه روانی – حرکتی) – تحلیل و تعیین نظام ارزشیابی
روانشناسی تربیتی تعریف و موضوع روان شناسی پرورشی – پیشینه نگارش کتاب درسی روان شناسی پرورشی –
پژوهش در روان شناسی پرورشی – مراحل و هدف های آموزش – مفاهیم آموزش و یادگیری –
طبقه بندی هدف های آموزشی
روشها و فنون تدریس یادگیری – نظریه های یادگیری – الگوهای یادگیری – ارتباط و اثر آن بر تدریس – نظریه های تدریس –مبانی نظری تدریس – طرح یک نظریه تدریس – عوامل مؤثر در تدریس – طراحی آموزشی –مراحل تحلیل و تنظیم یک طرح آموزشی – شناخت و تدوین هدف های آموزشی –
سطوح یادگیری در حیطه شناختی – سطوح یادگیری در حیطه عاطفی –
سطوح یادگیری در حیطه روانی – حرکتی) – تحلیل و تعیین نظام ارزشیابی
مبانی اصول و فلسفه تعلیم و تربیت فلسفه – تربیت و فلسفه تربیت – مبانی و اصول آموزش و پرورش – اهداف –
رابطه فلسفه با تعلیم و تربیت – مکاتب فلسفه تعلیم و تربیت – ایده آلیسم (پندارگرایی،
آرمان گرایی، اصالت تصویر) – رئالیسم (واقع گرایی) – ناتورالیسم (طبیعت گرایی)
مدیریت آموزشی مفاهیم و اصول سازمان مدیریت آموزشی – سازمان و مدیریت – کارایی و اثربخشی –
تصمیم گیری – کارکردها و اصول مدیریت – تعیین اهداف و برنامه ریزی – سازماندهی –
رهبری – نظارت و کنترل – قلمرو ابعاد و وظایف مدیریت آموزشی – زمینه ی فرهنگی –
اجتماعی مدیریت فرهنگی – ویژگی های مدیریت آموزشی
تکنولوژی آموزشی مبانی نظری تکنولوژی آموزشی – تعاریف – تاریخچه تکنولوژی آموزشی – مفهوم آموزش و یادگیری –الگوهای آموزشی – طراحی منظم آموزشی
سنجش و اندازه گیری در تعلیم تربیت پیشینه اندازه گیری – اصطلاحات و مفاهیم اساسی در روان سنجی (سنجش و اندازه گیری) –
آزمون ارزشیابی – انواع مقیاس های اندازه گیری
مقدمات برنامه ریزی آموزشی و درسی مفاهیم برنامه ریزی آموزشی و درسی – تاریخچه برنامه ریزی آموزشی – تحول برنامه ریزی آموزشی –انواع برنامه ریزی آموزشی – برنامه ریزی از نظر حیطه و دامنه ی عمل – برنامه ریزی از نظر چگونگی عمل –اصول و برنامه ریزی آموزشی – اصول عمومی برنامه ریزی آموزشی – اهداف در برنامه ریزی آموزشی –سطوح برنامه ریزی آموزشی – آرمان های جهانی آموزش و پرورش – آرمان های ملی آموزش و پرورش –رسالت و مأموریت سیستم آموزش و پرورش – وظایف پاره سیستمهای آموزش و پرورش –مقاصد اجرایی آموزش و پرورش – هدف های درسی
نظارت و راهنمایی تعاریف و مفاهیم نظارت و راهنمایی آموزشی – سیر تحول مفهوم نظارت و راهنمایی آموزشی –
حیطه و نوع عملکرد نظارت و راهنمایی آموزشی – نظام های رفتاری در مدرسه –
نظارت و راهنمایی آموزشی در مدرسه مسئولان نظارت و راهنمایی آموزشی نقش ها و وظایف آنها –مسئولان نظارت و راهنمایی آموزشی در مدرسه – وظایف راهنمایان آموزشی
تعلیم و تربیت اسلامی تعاریف و ویژگی های تعلیم و تربیت اسلامی – توصیف انسان در قرآن (نگاه تحلیلی-
توصیف انسان در قرآن (نگاه ترکیبی) – اهداف تعلیم و تربیت اسلامی – اهداف غایی –
رابطه اهداف غایی با یکدیگر – اصول تعلیم و تربیت
آزمون دوم (۲۵% دوم سرفصل)
زبان عمومی Vocabulary, Grammar, Comprehension
آمار و روش تحقیق شاخص های پراکندگی انحراف معیار – واریانس – آزمون آماری – اعتبار و روایی –
نمرات استاندارد – همبستگی منحنی طبیعی استاندارد – آمار استنباطی و مبانی آن – آزمون t
روانشناسی تربیتی ویژگی های ورودی یادگیرندگان – راهبردهای یادگیری – (نظریه های رشد شناختی –
نظریه های رفتاری یادگیری – نظریه های شناختی یادگیری – نظریه خبرپردازی یادگیری(
روشها و فنون تدریس تحلیل و تعیین موقعیت آموزشی – فعالیت های آموزشی ضمن تدریس
(الگوها و روشهای تدریس) روشهای تدریس سنتی و متداول
مبانی اصول و فلسفه تعلیم و تربیت پراگماتیسم (عمل گرایی، مکتب اصالت عمل، تجربه گرایی) – پیشرفت گرایی –
پایدار گرایی – بنیاد گرایی – بازسازگرایی
مدیریت آموزشی سبک های رهبری و مدیریت – نظریه های سازمان مدیریت – ساماندهی و ساختار –
نظریه ی مدیریت عملی – نظریه مدیریت اداری (نظریه کلاسیک سازمان) نظریه روابط انسانی
تکنولوژی آموزشی ارتباط در آموزش – تعریف و انواع ارتباط – اجزاء فرآیند ارتباط – مدل های طرح پیام – ارتباط غیر کلامی – خصوصیات فرستنده و گیرنده پیام – برقراری ارتباط میان معلم و شاگرد – مواد و وسایل آموزشی – دلایل استفاده از مواد و وسایل آموزشی – تقسیم بندی مواد و وسایل آموزشی
سنجش و اندازه گیری در تعلیم تربیت انواع آزمون ها و کاربرد آنها – انواع ارزشیابی آموزشی اهداف آموزشی
طبقه بندی هدف های آموزشی) انواع آزمون های آماری در روان سنجی (سنجش و اندازه گیری(
مقدمات برنامه ریزی آموزشی و درسی شناخت منابع و موانع آموزش و پرورش – مقدورات و محدودیت های درون زا – مقدورات و محدودیت های برون زا – منابع و موانع مختلط درون زا و برون زای آموزش و پرورش – مدل های برنامه ریزی آموزشی از نظر مبنای ریاضی – مدل های اقتصادی برنامه ریزی آموزشی – روش های برنامه ریزی آموزشی- روش های تقاضای اجتماعی – روش های نیروی انسانی – روش نرخ بازده
نظارت و راهنمایی روش های نظارت و راهنمایی آموزشی – نظارت و راهنمایی آموزشی بالینی (کلینیکی) نظارت و
راهنمایی همکار (همتا) – روش آموزش ضمن خدمت – سایر روش های نظارت و راهنمایی آموزشی –ارزشیابی در نظارت و راهنمایی آموزشی – هدف ارزشیابی در نظارت و راهنمایی آموزشی –فرآیند ارزشیابی در نظارت و راهنمایی آموزشی
تعلیم و تربیت اسلامی روش های تعلیم و تربیت اسلامی (روش های ۱ تا ۱۷(
آزمون سوم (۵۰% اول)
کلیه دروس مرحله ۱و۲ مباحث آزمون اول و دوم
آزمون چهارم (۲۵% سوم سرفصل)
زبان عمومی Vocabulary, Grammar, Comprehension
آمار و روش تحقیق مطالعه منابع – جامعه و نمونه تحقیق – روش های تحقیق – روش های نمونه گیری –
تحقیق زمینه یابی – مصاحبه – پرسشنامه و مشاهده – آزمون معنادار بودن نسبت –
واریانس و همبستگی – تجزیه و تحلیل واریانس یک طرفه
روانشناسی تربیتی نظریه سازندگی یادگیری – انگیزش و یادگیری – روش های آموزش مستقیم و غیر مستقیم –
آموزش در حد تسلط – آموزش به کمک روش های تغییر رفتار
روشها و فنون تدریس روش های تدریس جدید (آموزش انفرادی) – ارزشیابی الگوهای خانواده اجتماعی ،
تدریس یاران در یادگیری / تفحص گروهی ، ایفای نقش – کاوشگری به شیوه ی
محاکم قضایی ، نظریه سیستم های مفهومی
مبانی اصول و فلسفه تعلیم و تربیت اگزیستانسیالیسم (وجودگرایی، فلسفه ی وجودی، اصالت وجود) فلسفه ی تحلیلی
(فلسفه ی تحلیل زبان) – فلسفه ی تربیتی اسلام
مدیریت آموزشی نظریه های رفتاری – نظریه سلسله مراتب نیازها نظریه y , x
تکنولوژی آموزشی رسانه های آموزشی نور تاب – رسانه های آموزشی نور تاب ساکن – رسانه های آموزشی
نورتاب متحرک – عکاسی – استفاده از عکاسی در آموزش مسایل فنی عکاسی
سنجش و اندازه گیری در تعلیم تربیت قواعد تهیه و اجرا، نمره گذاری و تحلیل و تفسیر آزمون های پیشرفت تحصیلی انواع هنجارها
مقدمات برنامه ریزی آموزشی و درسی تشخیص کژی ها و کاستی های نظام آموزشی – زمینه های تشخیص در نظام آموزشی –
ابراز تشخیص در نظام آموزشی – استفاده از شاخص ها در برنامه ریزی آموزشی (شاخص های
درون داد آموزشی – شاخص های فرآیند نظارم آموزشی – شاخص های مرتبط با شرایط (سیاسی و اجتماعی –
اقتصادی) – شاخص های جمعیت شناسی – شاخص های سیاسی و اجتماعی و سیاسی –
شاخص های اقتصادی و مالی) تهیه و اجرای برنامه آموزشی و ارزیابی آن – تهیه برنامه آموزشی کشور –اجرای برنامه آموزشی کشور
نظارت و راهنمایی فرآیند ایجاد تغییرات در مدرسه – زمینه سازی برای ایجاد تغییرات – ایجاد تغییرات –
ارزشیابی از تغییرات ایجاد شده – مؤلفه های اصلی نظارت و راهنمایی آموزشی –
جو مدرسه – معلمان – دانش آموزان
تعلیم و تربیت اسلامی روش های تعلیم و تربیت اسلامی (روش های ۱۷ تا ۳۳(
آزمون پنجم (۲۵% چهارم سرفصل)
زبان عمومی Vocabulary, Grammar, Comprehension
آمار و روش تحقیق آزمون خی دو – تحقیق آزمایشی – تحقیق تاریخی – تحقیقات کیفی – تحقیقی علی –
مقایسه ای – تهیه گزارش تحقیق – سایر مطالب موجود در زمینه آمار
روانشناسی تربیتی آموزش برنامه ای آموزش مهارت ها و راهبردهای یادگیری – آموزش مفاهیم و اصول –
آموزش حل مسئله – آموزش هوش و آفرینندگی – مفاهیم کلی ارزشیابی – تهیه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
روشها و فنون تدریس الگوهای خانواده اطلاعات پردازی – تفکر استقرایی – دریافت مفاهیم (مهارت اساسی تفکر)
کاوشگری علمی – روش یادسپاری – بدیعه پردازی (سینکتیکز) (افزایش تفکر خلاق) پیش سازمان دهنده –الگوهای خانواده ی انفرادی تدریس – تدریس غیر مستقیم – مفاهیم خود – الگوهای خانواده ی رفتاری تدریس –یادگیری در حد تسلط – آموزش مستقیم – یادگیری از شبیه سازی ها
مبانی اصول و فلسفه تعلیم و تربیت اصول تعلیم و تربیت
مدیریت آموزشی نظریه بوروکراسی – نظریه انگیزش و بهداشت – نظریه سیستم ها – تغییر و نوآوری در مدیریت آموزشی
تکنولوژی آموزشی آزمون های فرضی آماری – رگرسیون و همبستگی سری های زمانی
سنجش و اندازه گیری در تعلیم تربیت پایایی و انواع آن (Reliability)، روایی و انواع آن (Validity)
مقدمات برنامه ریزی آموزشی و درسی فرآیند برنامه ریزی درسی و انواع آن – طرح ریزی حیطه های برنامه درسی – تهیه برنامه آموزشی کشور –آماده سازی رئوس برنامه درسی (انتخاب راهبردهای یاددهی – یادگیری) – تهیه و تولید مواد ووسایل آموزشی و سازمان دهی آنها – ارزیابی تکوینی ایجاد شرایط اجرای برنامه درسی –
نظارت و بازنگری در برنامه ریزی درسی
نظارت و راهنمایی منابع اختیار (اقتدار) راهنمایان آموزشی – اختیار دیوانسالارانه (بوروکراتیک) اختیار شخصی
(روان شناختی) اختیار فنی – منطقی (عقلایی) اختیار حرفه ای – اختیار اخلاقی
تعلیم و تربیت اسلامی مراحل تعلیم و تربیت اسلامی
آزمون ششم (۵۰% دوم)
کلیه دروس مرحله ۴و۵ مباحث آزمون چهارم و پنجم
آزمون هفتم (جامع)
کلیه دروس مرحله ۱ تا ۶ مباحث آزمون اول تا ششم
آزمون هشتم (جامع)
کلیه دروس مرحله ۱ تا ۶ مباحث آزمون اول تا ششم

 

 

آزمون آزمایشی کارشناسی ارشد علوم تربیتی
 

Educational Science senior test

Postgraduate Postgraduate Exam and Postgraduate Masters Test are phrases that are pre-tested by a master’s degree exam candidate before undergraduate postgraduate examination in Google or other search engines. Many volunteers in the MSc in Masters Degree in Educational Sciences, according to their intelligence and freshness, have other key terms, such as the budgeting of the Master’s Degree in Education, the budgeting of the Master’s Degree in Education, the budgeting of the Master’s Degree Examination, the Graduate Certificate in Masters Degree in Education, MASTER TESTS, MASTER TESTS, MASTER TESTS, MASTER SCIENCES, AND MASTER EDUCATION TESTS.

 

کنکور آزمایشی کارشناسی ارشد علوم تربیتی
 

 

به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد توصیه می شود تمام اخبار و مطالب مرتبط با ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد را که در زیر آمده است را به صورت کامل مطالعه کنند و با توجه به شرایط و ضوابط کنکور ارشد برنامه ریزی خود را انجام دهند تا بتوانند قبولی در آزمون ارشد سال جاری را تجربه کنند. در ضمن پیشنهاد می شود قسمت سوالات متداول ارشد و اخبار کارشناسی ارشد و مشاوره ارشد را نیز مورد بازدید قرار دهند.

 

علوم تربیتی

۱- منابع کنکور کارشناسی ارشد

۲- زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

۳- زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد

۴- ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

۵- ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

۶- دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

۷- شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

۸- مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

۹- هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

۱۰- نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

۱۱- کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد

۱۲- تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

۱۳- ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

۱۴- نتایج کارشناسی ارشد

۱۵- توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد

۱۶- شهریه کارشناسی ارشد

۱۷- شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

۱۸- دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

۱۹- انتخاب رشته کارشناسی ارشد

۲۰- اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد

۲۱- دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

۲۲- انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

۲۳- اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

۲۴- شناسه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.