بارگیری صفحه

توصیه های سنجش امیرکبیر به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۲

سنجش امیرکبیر

توصیه های سنجش امیرکبیر به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۲

 

آینده آغاز شده است …

دوست عزیز اکنون در آغاز راه بهتر، باید چند تصمیم مهم و کلیدی برای یک شروع خوب بگیرید.

برای موفقیت در کنکور تحصیلات تکمیلی، مسائل زیادی در برابر شما قرارخواهدگرفت که باید آن‌ها را بشناسید و برای هر کدام، راه‌حل حساب شده‌ای انتخاب کنید. انتخابی که نتیجه درس خواندن شما و حتی بخش مهمی از زندگی شما را تعیین خواهد کرد. سعی کنید تدارک سال بعد را در اسرع وقت انجام دهید و به بعد موکول نکنید. چرا که گرفتن این تصمیم‌های مهم نیاز به بررسی مطالعه و زمان دارد. سنجش امیرکبیر تجربه چندین ساله خودرا در قالب چندین نکته به شما داوطلبان عزیز تقدیم می‌کند.

آگاه باشید که با رعایت و به کار بستن این موارد گام اول موفقیت را محکم برداشته‌اید.

در صورتی که دانشجو هستید با توجه به تأثیر معدل کتبی در کنکور مهمترین مسئله فعلی شما، افزایش معدل در امتحانات پایان ترم می‌باشد.

 

داوطلبان کارشناسی ارشد و دکتری برای کسب نمرات عالی به توصیه‌های زیر توجه کنید:

۱- کلاس‌های درسی خود را محدودتر کنید، ساعات مطالعه خود را حتی‌الامکان افزایش دهید و بیشترین توجه و انرژی خود را روی فعالیت درسی متمرکز کنید.

۲- برای افزایش معدل، مهم‌ترین فعالیت، تسلط بر مطالب کتاب‌های رفرنس (مرجع) است. از این جهت تمام «فعالیت‌ها»، «مثال‌ها»، «فکرکنیدها»، «خود را بیازماییدها» و پرسش‌های انتهای فصول کتب رفرنس را که ارزش سوالی دارند، با دقت و به‌طور موضوعی بخوانید. حداقل برای دروسی که در آزمون می‌آید وقت بیشتری بگذارید و آن‌ها را عمیق‌تر مطالعه کنید.

۳- پس از مطالعه‌ دقیق و مفهومی کتب رفرنس، مهم‌ترین کار، حل پرسش‌های تشریحی و نمونه سوال‌های امتحانات پایان ترم است. سعی کنید با روش تصحیح اوراق و طرز پاسخ‌دهی به سئوالات امتحان‌نهایی آشنا شوید.

۴- برای افزایش معدل لازم است در گام اول با پیشرفت تدریجی دروس در دانشگاه همراه شوید. در گام دوم پس از انجام تکالیف آخر هفته‌، اوقات اضافی را به جبران عقب‌افتادگی‌های درسی اختصاص دهید.

۵- تکالیف هر روز دانشگاه را یک‌به‌یک انجام دهید؛ هر چند به نظر ناقص یا غیرقابل‌قبول باشد. فراموش نکنید، تکلیف، فعالیتی است که شما باید انجام دهید و فقط محدود به کارهایی نیست که استاد از شما می‌خواهد. بنابراین برای دروسی که تکالیف اساتید را در آن کافی نمی‌دانید. یک برنامه‌ جبرانی و تکمیلی تنظیم کنید. در این زمینه می‌توانید از سایرکتاب‌های رفرنس به خوبی استفاده کنید.

۶- سعی کنید برنامه‌ خود را به‌طور هفتگی تنظیم کنید، به طوری که تکالیف و دروس مربوط به هر هفته را طی همان هفته انجام دهید. (تراز کنید) و بدهکاری درسی خود را به هفته‌های بعدی منتقل نکنید. در یک کلام خود را بیشتر با دانشگاه هماهنگ سازید و به هیچ وجه از برنامه دانشگاه فاصله نگیرید.

۷- از هر فرصتی از جمله تعطیلات برای جبران عقب‌افتادگی درسی خود استفاده کنید و این تعطیلات را به‌راحتی از دست ندهید.

الف) با دوستان فعال درس بخوانید، آن‌ها در پیشرفت درسی شما مؤثر خواهند بود. در مقابل از دوستان غیرفعال، بی‌انگیزه و منفی فاصله بگیرید.

ب) به خدا توکل کنید و هدف خود را مشخص سازید. هدفی را انتخاب کنید که همواره انرژی و انگیزه کافی را برای پیمودن مسیر پرپیچ و خم کنکور به شما بدهد (مثلاً قبولی در رشته مهندسی مکانیک، در دانشگاه صنعتی امیرکبیر).

ج) استراتژی آموزشی خود را برای یک‌سال آتی مشخص کنید یعنی:

۱- یک سیستم استاندارد آموزشی مناسب را انتخاب کنید. در انتخاب خود وسواس زیادی خرج کنید ولی وقتی انتخاب کردید با وفاداری کامل به سوی هدف حرکت کنید.

۲- کنکور آزمایشی و بسته‌های ‌آموزشی مناسب را تهیه کنید.(کارشناسی ارشد و دکتری)

۳- برنامه‌ها و کلاس‌های غیردرسی خود را قطع و یا محدود کنید.

۴- یک مشاور خوب و حرفه‌ای برای خودتان انتخاب کنید. (به‌صورت پیوسته)

د) همواره کتب رفرنس و جزوات دانشگاهی را مطالعه کنید. یادگیری عمیق مفاهیم و انجام کار تشریحی زیربنای فهم تست است.

هـ) حتماً‌ حتماً حتماً، مطالعه را از تابستان شروع کنید و حتماً حتماً حتماً در تابستان دروس پایه رشته خود را مطالعه کنید.

و) حتماً با یک مشاور خبره مشورت کنید. (به‌صورت مقطعی).

۱- صبح تا ظهر رفتن به دانشگاه

۲- ظهر تا شب رفتن به کلاس کنکور

با انجام این کار به یک هنرپیشه‌ کنکوری مبدل می‌شوید پس هرگز این کار را نکنید.

ز) در انتخاب موسسه کنکور موارد زیر را در نظر داشته باشید:

۱- سابقه آموزشی و شخصیت مدیر مجموعه

۲- پرس و جو کردن از داوطلبان گذشته‌ آن مرکز

۳- کیفیت سیستم مشاوره، کادر استادان، نظارت تحصیلی و کنکورهای آزمایشی آن مرکز.

۴- بررسی تقویم آموزشی و تطبیق آن با کنکورهای آزمایشی کارشناسی ارشد و دکتری.

ح) عادت‌های شخصیتی و علاقه‌های خود را بشناسید و براساس آن برنامه‌ریزی کنید هرکس ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و ممکن است روشی که برای یک نفر کاملاً مفید باشد، برای داوطلب دیگر کاملاً عکس عمل می‌کند.

ط) از دروس پایه غافل نشوید.

 

برگرفته از کتاب مشاوره و برنامه ریزی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری به روش سنجش امیرکبیر

جدیترین خبرهای دکتری و کارشناسی ارشد

سنجش امیرکبیر به عنوان مجری آماده سازی منابع آزمون کارشناسی ارشد و دکتری سراسری و وزارت بهداشت ،آزمونی سرتاسر با موفقیت و پیروزی را برای شما آرزومند است.
( www.sanjeshetakmili.ir ) برای اطلاعات بیشتر به سایت سنجش تکمیلی دات آی آر مراجعه کرده یا با شماره ۰۲۱۴۴۰۳۱۶۹۰ بیست خط تماس بگیرید.

نوشته قبلی

قبولی کنکور دکتری و ارشد ۱۴۰۲ از آنچه فکر می‌کنید به شما نزدیک‌تر است

نوشته بعدی

مشاوره عمومی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری
تبلیغات

دسته‌های دوره های آموزشی