بارگیری صفحه

ثبت نام داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد  ۱۴۰۳

کارشناسی ارشد و دکتری

ثبت نام داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد  ۱۴۰۳

نکته:آزمون جداگانه توسط دانشگاه آزاد برای مقطع کارشناسی ارشد برگزار نخواهد شد. نکته:آزمون جداگانه توسط دانشگاه های وزارت بهداشت  برای رشته های وابسته به وزارت بهداشت برای مقطع کارشناسی ارشد(فوق لیسانس) برگزار خواهد شد.

 ثبت‌نام داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد نزدیک است 

ثبت‌نام داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد  ۱۴۰۳ (آزمون فوق لیسانس ۱۴۰۳)

آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری و آزاد تنها راه ورود فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی (لیسانس) تمام دانشگاه‌های کشور برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد است که هر ساله به صورت هماهنگ کشوری توسط سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می‌شود. دانشگاه‌های پذیرنده‌ی دانشجوی کارشناسی ارش د(فوق لیسانس) از طریق این آزمون در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ عبارت‌اند از کلیه‌ی موسسات و دانشگاه‌های آموزش عالی از جمله دانشگاه‌های دولتی، پردیس‌های خودگردان، دانشگاه‌های غیرانتفاعی وپیام نور و دانشگاه آزاد. از آن جایی که از سال گذشته و با ادغام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و سراسری، کلیه‌ی داوطلبان شرکت در دوره‌های با آزمون کارشناسی ارشد تنها از طریق ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ می‌توانند وارد دانشگاه شوند؛ لذا در این نوشته می‌خواهیم برای جمعیت حدودا یک میلیونی شرکت‌کنندگان این آزمون به توضیح زمان، نحوه و شرایط ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ به همراه زمان برگزاری آزمون و اعلام نتایج بپردازیم و بعضی موارد را تشریح می‌کنیم.

نکتهآزمون جداگانه توسط دانشگاه آزاد برای مقطع کارشناسی ارشد برگزار نخواهد شد.

نکتهآزمون جداگانه توسط دانشگاه‌های وزارت بهداشت  برای رشته‌های وابسته به وزارت بهداشت برای مقطع کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) برگزار خواهد شد.

زمان و نحوه‌ی ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ برای دانشگاه سراسری و آزاد

کلیه داوطلبان دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد از ۱۶ تا ۲۳ آذر می توانستند در کنکور ارشد شرکت نمایند. این مهلت تا ۲۷ آذر نیز تمدید شده بود، با این وجود سازمان سنجش مهلت مجدد ثبت نام ارشد را از ۳ تا ۶ بهمن ماه تعیین کرده است. با توجه به این که ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی www.sanjesh.org یا سایت www.sanjeshetakmili.ir  و دریافت دفترچه ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد  آزاد ۱۴۰۳ و سراسری اقدام به ثبت‌نام کنند. در این مرحله باید اطلاعات شخصی و تحصیلی خود را به همراه گروه آزمایشی موردنظرشان در فرم ثبت‌نام وارد کنند. هر داوطلب بر اساس علاقه‌مندی می‌تواند حداکثر در یک کد رشته امتحانی اصلی و یک کد رشته امتحانی شناور(رشته‌های ستاره دار) ثبت‌نام و در آزمون مربوط به آن شرکت کند و لازم است برای هر کد رشته نیز یک کارت اعتباری خریداری کرده و هزینه‌ی ثبت‌نام کارشناسی ارشد را پرداخت کند. متقاضیان شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی باید برای اعلام علاقه‌مندی خود، نسبت به پرداخت هزینه و دریافت سریال اعتباری جداگانه اقدام کنند. ذکر این نکته ضروری است، کلیه‌ی داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد ثبت‌نام می‌کنند به عنوان داوطلب متقاضی دانشگاه آزاد اسلامی‌نیز تلقی می‌شوند. به عبارت دیگر ثبت‌نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد  سال ۱۴۰۳ بصورت جداگانه برگزار نخواهد شد و کلیه‌ی داوطلبان شرکت کننده در ثبت‌نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ درصورت مجاز شدن حق شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ را  نیز خواهند داشت .

 

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی و در سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org صورت می گیرد.

چند سالی است که ثبت نام کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده و کلیه داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند در آزمونی جامع و هماهنگ شرکت کنند. با توجه به افزایش روزافزون علاقه مندان به تحصیل در مقطع فوق لیسانس و محدودیت ظرفیت پذیرش دانشگاه های سراسری، واحدهای دانشگاه آزاد نیز اقدام به پذیرش دانشجو کرده و فرصت مناسبی را در اختیار متقاضیان تحصیل در این مقطع قرار می دهند.

به عبارت دیگر متقاضیان تحصیل در رشته محل های دانشگاه آزاد نیازی به ثبت نام جداگانه نداشته و تکمیل فرم اینترنتی سازمان سنجش به منزله ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز می باشد. این داوطلبان پس از درج اطلاعات ثبت نامی خود می بایست به مطالعه منابع کنکور کارشناسی ارشد پرداخته و آمادگی لازم را برای حضور در جلسه آزمون کسب نمایند.

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در مرحله‌ی ثبت‌نام باید اطلاعات خود را با دقت وارد کرده و در صورت اشتباه در ثبت اطلاعات نسبت به ویرایش ثبت‌نام کارشناسی ارشد اقدام کنند.

نوشته قبلی

دکتری بهداشت و ایمنی مواد غذایی

نوشته بعدی

منابع آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ را از کجا تهیه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری
تبلیغات

دسته‌های دوره های آموزشی