بارگیری صفحه

مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

Doctoral Registration Documents of the Ministry of Health

مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت عبارتی است که در بهمن ماه هر سال در گوگل یا سایر موتورهای جستجو توسط داوطلبان آزمون دکتری وزارت بهداشت سرچ می شود.بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری وزارت بهداشت با توجه به هوش و فراست خود عبارت های کلیدی دیگری مثل زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸-۹۹ , زمان آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸-۹۹ , دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸-۹۹ , دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۹۸ , دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸-۹۹ , زمان آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸ , آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸-۹۹ , سوالات آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸-۹۹ و یا مدارک لازم برای ثبت نام دکتری ۹۸ را نیز جستجو کنند.

 

مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

 

هدف همه آنها یکی است و همگی با کمی تسریع یا تاخیر به اطلاعات و خبرهای مطلوب خود در سطح اینترنت دست می یابند البته لازم به ذکر است داوطلبان آزمون دکتری وزارت بهداشت باید به صورت حرفه ای نحوه دقیق و علمی جستجوی اطلاعات را فرا گیرند تا به طور علمی بتوانند به مطالب مورد نیاز خود دست یابند.

لذا مهم این است که داوطلبان آزمون دکتری وزارت بهداشت اطلاعات مورد نیاز خود را از سایتی معتبر و علمی پیگیری و رهگیری کنند. سایتی یا مجموعه ای که بتواند به طور صحیح پاسخگوی سوالات داوطلبان آزمون دکتری  باشد. در این بستر پر تلاطم مجموعه سنجش امیرکبیر به عنوان مجری اماده سازی منابع ازمون کارشناسی ارشد و دکتری وزارت بهداشت سعی نموده است بستر اطلاعات برای داوطلبان ازمون دکتری وزارت بهداشت را طوری فراهم کنند که داوطلبان کنکور دکتری بتوانند به راحتی اخبار درست و مطالب صحیح آموزشی خود را از سایت سنجش تکمیلی دات ای آر کسب کنند.

همچنین داوطلبان عزیز امتحان دکتری وزارت بهداشت می توانند در پایین همین صفحه، تمام سوالات خود را در زمینه آزمون دکتری مطرح کنند. مشاوران عالی سنجش امیرکبیر، مشتاقانه پاسخگوی پرسش ها و سوالات داوطلبان عزیز آزمون دکتری وزارت بهداشت در زمینه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت در مقطع عالی و تکمیلی می باشند.

 

مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

 

لذا به تمام داوطلبان آزمون دکتری وزارت بهداشت توصیه میشود در چند ماه باقی مانده تا زمان آزمون دکترای ،تمرکز بیشتری روی مطالب کنکور دکترای خود داشته باشند.

کنکور دکتری دانشگاه آزاد 98

 

مدارک ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸ 

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸  همچون سال گذشته به صورت اینترنتی و به وسیله سایت سنجش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir انجام می شود . تمامی متقاضیان ادامه تحصیل در این مقطع می بایست در زمان ثبت نام دکتری علوم پزشکی ۹۸  به سایت مذکور مراجعه نموده و پس از دانلود دفترچه ثبت نام ، اطلاعات ثبت نامی خود را در فرم مربوطه درج نمایند. صحیح بودن اطلاعات ثبت نامی حائز اهمیت می باشد در نتیجه داوطلبان بایستی مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۹۸ را قبل از مراجعه به سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۹۸  تهیه و طبق آن بندهای مختلف فرم ثبت نام را تکمیل نمایند. در ادامه مدارک لازم برای ثبت نام دکتری علوم پزشکی ۹۸ را ذکر می کنیم .

داوطلبان متقاضی آزمون دکتری علوم پزشکی برای تکمیل فرم ثبت نام دکتری وزارت بهداشت به اطلاعات فردی و تحصیلی خود نیاز دارند که به آن عنوان مدارک ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت اطلاق می شود . ثبت نام توسط سایت سنجش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir  امکان پذیر می باشد . متقاضیان واجد شرایط شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸ ، باید پس از مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون دکتری علوم پزشکی ۹۸ مدارک ذکر شده در دفترچه را برای ثبت نام در دست داشته باشند . در ادامه به بررسی مدارک ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸ خواهیم پرداخت .

 

 

منابع آزمون دکتری وزارت بهداشت

 

مدارک لازم جهت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۹۸

همانند سال های گذشته مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور طی انتشار دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ، مدارک لازم جهت ثبت نام در کنکور دکتری علوم پزشکی را مشخص می نماید . البته با توجه به اینترنتی بودن فرایند ثبت نام داوطلبان به اطلاعات ذکر شده در این مدارک برای تکمیل فرم ثبت نام دکتری وزارت بهداشت نیاز دارند . در ادامه به شرح این مدارک می پردازیم .
۱٫ پرداخت هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۹۸ به صورت اینترنتی
۲٫ عکس ۴ * ۳ (باید عکس اسکن شده بدون مهر باشد)
۳٫  اسکن کارت ملی
۴٫ اسکن شناسنامه
۵٫ کد رهگیری ویژه ی متقاضیان استفاده از سهمیه ی رزمندگان
۶٫ اصل دانشنامه ی دوره کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی یا گواهی موقت فراغت از تحصیل داوطلب
۷٫ اصل گواهی معدل دوره تحصیلی ( برای دانشجویان ترم آخر گواهی معدل ترم های گذرانده شده ) در صورتی که در مدارک تحصیلی ، معدل قید شده باشد نیازی به ارائه ی گواهی معدل نمی باشد و در صورت عدم ارائه ی معدل امتیاز مربوطه صفر منظور خواهد شد.
۸٫ فرم شماره ۱ مربوط به دانشجویان ترم آخر که الزاما امضا و مهر خورده باشد
۹٫ اصل مدرک نشان دهنده ی وضعیت نظام وظیفه عمومی
۱۰٫ گواهی در خصوص وضعیت داوطلبان دارای معلولیت
۱۱٫ تکمیل دقیق فرم ثبت نام اینترنتی
برای اطلاع از جزئیات بیشتر می توانید دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت  را مطالعه فرمائید .
به متقاضیان آزمون دکتری علوم پزشکی توصیه می شود برای اطلاع از جزئیات بیشتر مدارک ثبت نام ، دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت را به دقت مطالعه کنند . همچنین می توانید برای اطلاع از اخبار مربوط به دکتری علوم پزشکی ، زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت۹۸  و نحوۀ انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۹۸ عضو کانال تلگرام دکتری وزارت بهداشت سنجش امیرکبیر شوید . تمامی داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری تخصصی می توانند سوالات خود را در زمینه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸ از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی سنجش امیرکبیر،  بپرسند .

 

شرایط ثبت نام آزمون دکتری

 

ثبت نام آزمون دکتری ۹۸

متقاضیان آزمون دکتری وزارت بهداشت می توانند به وسیله مطالعه این گزارش از مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۹۸ و ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ مطلع شوند. ارسال مدارک و دریافت کد رهگیری، هر ساله به صورت معمول از اواخر بهمن تا اوایل اسفند انجام می شود. هم زمان با تکمیل فرم ثبت نام، داوطلبین ملزم به ارسال مدارک اسکن شده خود هستند ارسال مدارک فقط به صورت اینترنتی است. لازم به ذکر است پس از تکمیل فرم ثبت نام و ارسال مدارک و بلافاصله بعد از ثبت اینترنتی، برای وی کد رهگیری صادر خواهد شد و برای افرادی که کد رهگیری دارند، در صورت کامل بودن مدارک و احراز شرایط شرکت در آزمون، کارت ورود به جلسه صادر می شود. داوطلبان موظف هستند پس از صدور کد رهگیری آن را به همراه نسخه ی چاپ شده از فرم ثبت نامشان برای مراحل بعدی آزمون نزد خود محفوظ نگهداری کنند .

 

زمان برگزاری آزمون دکتری

 

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت  و ثبت نام آزمون،  باید اعلام کرد که هیچ نوع مدرکی به صورت حضوری یا کتبی یا ارسال از طریق پست و یا اتوماسیون دریافت نخواهد شد. به مدارکی که با پست الکترونیکی ارسال شود نیز ترتیب اثر داده نخواهد شد. داوطلبان ملزم هستند تمامی مدارک اسکن شده خود را همراه با فرم ثبت نام به صورت اینترنتی ارسال کنند. برای افرادی که در هنگام ثبت نام مدارک ارسال نمی نمایند و یا ناقص ارسال می کنند، کارت ورود به جلسه صادر نمی شود. مطابق گزارشات رسیده هر سال تعدادی از داوطلبان به علت انجام ثبت نام توسط مسئولین کافی نت ها و یا افراد غیر حرفه ای که به صورت غیر عمدی عملیات ارسال مدارک و ثبت نام را به اشتباه انجام می دهند، از شرکت در آزمون محروم می شوند؛ بنابراین توصیه می کنیم که حتما دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸ را به دقت مطالعه کنند و ثبت نام خود را با آگاهی و به دقت لازم انجام دهند و در صورت وجود هر نوع سوال و ابهام با مشاوران موسسه سنجش امیرکبیر تماس حاصل فرمایند.
نکته: دانشجویان ترم آخر با همراه داشتن فرم شماره ۱ به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کرده و از طریق دانشگاه مذکور نسبت به ارسال اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند .
گواهی برای وضعیت داوطلبانی که نابینای مطلق، ناشنوای مطلق، معلول جسمی و حرکتی می باشند. لازم است این دسته از داوطلبان گواهی مذکور را از مراکز سازمان بهزیستی استان ذیربط دریافت و آن را اسکن کرده، همراه با سایر مدارک از طریق سایت مرکز سنجش ارسال کنند .

مدارک لازم جهت اسکن و ارسال اینترنتی
۱- عکس ۴*۳ (از اسکن عکسهایی که دارای مهر است خودداری شود (
۲- اصل کارت ملی
۳- اصل شناسنامه
۴- اصل دانشنامه ی دوره کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی یا مدرک معتبری که نشان دهنده فراغت از تحصیل داوطلب باشد .
۵- اصل گواهی معدل دوره تحصیلی
۶- اصل مدرک نشان دهندهی وضعیت نظام وظیفه عمومی
۷- اصل حکم کارگزینی
۸- موافقتنامه ی کتبی بدون قید و شرط از بالاترین مقام مسئول اداری جهت ادامه تحصیل در مقطع پی اچ دی phD –
۹- فرم مخصوص جانبازان جهت استفاده از منشی و سایر تسهیلات مربوطه صادره از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان محل پرونده
۱۰ برای جلوگیری از هر گونه اشتباه در تکمیل فرم ثبت نام، داوطلبان بایستی بعد از مطالعه ی کامل فرم، فرم ثبت نام اصلی را تکمیل کنند .

 

زمان برگزاری آزمون دکتری

 

ارسال فرم ثبت نام آزمون دکتری

۱- کد رهگیری ویژه ی متقاضیان استفاده از سهمیه ی رزمندگان
۲- اصل معرفی نامه برای استعدادهای درخشان از دانشگاه مربوطه طبق آیین نامهی تسهیل ادامه ی تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
۳- کد رهگیری ۱۲ رقمی ویژه متقاضیان استفاده از سهمیه ی رزمندگان (داوطلبان شاهد و ایثارگر نیازی به ارائه ی کد رهگیری از سایت ایثار یا کد ایثارگری ندارند (
۴- کارت فرزند یا همسر شهید، کارت جانباز، فرزند یا همسر جانباز
۵- فرم مربوط به جهادگران داوطلب بسیجی از ادارهی کل امور جهادگران وزارت جهاد کشاورزی
توصیه می شود داوطلبان مدارک اعلام شده را از قبل آماده کنند تا بتوانند در مدت زمانی تعیین شده برای ارسال به موقع اینترنتی مدارک اقدام کنند. هر یک از تصاویر اسکن شده بایستی با فرمت jpg با حجم ۲۰۰*۳۰۰کیلوبابت اسکن شود .
با عنایت به برگزاری آزمون در مناطق دهگانه آمایشی در شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز، کرمان، زنجان، ساری و کرمانشاه و این که توزیع کارت فقط به صورت اینترنتی است، داوطلبان برای اخذ کارت ورود به جلسه آزمون می توانند در مدت زمان تعیین شده به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند .

 

ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

ثبت نام و ارسال مدارک تنها به صورت اینترنتی انجام می شود و داوطلبان می توانند در زمان مشخص شده در آزمون ثبت نام نمایند .
داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون می باشند که دارای شرایط عمومی در تمام ادوار تحصیلی و مراحل شغلی باشند .
برخورداری از سلامت و توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر، واجد تمامی شرایط عمومی متداول در آزمون های مختلف کشور، اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مندرج در قانون اساسی، پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران، عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروههای محارب و ملحد و هواداری از آنها، نداشتن سوء پیشینه کیفری، عدم اشتهار به فساد اخلاقی از جمله شرایط عمومی می باشد .

 

ثبت نام آزمون دکتری سراسری

 

جزئیات شرایط اختصاصی داوطلبان

شرایط اختصاصی برای ثبت نام رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی نیز اعلام شده است .
۱- داوطلب باید دارای دانشنامه کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) مرتبط یا دکتری حرفه ای (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی) طبق جداول مربوطه باشد .
۲- دانشجویان ترم آخر می توانند گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ ارائه نمایند. اگر دانشجوی ترم آخر، به هر علتی، تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ فارغ التحصیل نشود پس از اعلام نتایج، قبولی وی کان لم یکن و از شرکت در آزمون سال آینده نیز محروم می شود .
۳- دارندگان مدارک معادل کارشناسی ارشد مجاز به شرکت در آزمون نمی باشند .
۴- داوطلبان برای شرکت در آزمون صرفا مجاز به انتخاب یکی از دوره های دکتری تخصصی یا پژوهشی می باشند که در فرم ثبت نام باید نسبت به انتخاب یکی از آنها اقدام نمایند .
۵- پذیرفته شدگان آزمون دکتری تخصصی Ph.D سال تحصیلی ۹۷-۹۸ که در دانشگاه ثبت نام نکرده اند یا انصراف داده اند، مجاز به شرکت در این آزمون نیستند. در غیر این صورت، مسئولیت عواقب بعدی بر عهده داوطلب خواهد بود. این محرومیت شامل پذیرفته شدگان شهریه پرداز نخواهد شد .
۶- داوطلبان می توانند قبل از شروع و یا پایان طرح نیروی انسانی در آزمون شرکت نمایند و اگر در حین انجام طرح نیروی انسانی در آزمون قبول شوند، امکان ترخیص ایشان برای ادامه تحصیل فراهم می شود .
۷- داوطلب نباید به تحصیل در دوره های دکتری تخصصی (Ph.D) یا دستیاری تخصصی در تمام مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی  کشور مشغول باشد .

 

اعلام مدارک زبان الزامی برای آزمون

دارا بودن یکی از مدارک زبان انگلیسی به شرح لیست زیر: (مدارک خارج از این لیست مورد پذیرش نیست) الزامی است .

 

نوع مدرک زبان

حداقل نمره

توضیحات

MHLE

۵۰

MSRT

۵۰

TOEFL (pBT)

۴۸۰

اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور

TOEFL (iBT)

۶۰

اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور

IELTS (academic)

۵

اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور

TOLIMO

۴۸۰

MELAB

۷۰

 

داوطلبانی که در امتحان زبان MHLE و MSRT نمره ۴۵ تا ۴۹ را کسب کرده باشند، در آزمون این دوره می توانند ثبت نام کنند، مشروط بر این که تا زمان امتحان جامع موفق به کسب نمره حد نصاب (۵۰) شوند. در غیر این صورت قبولی آنها کان لم یکن تلقی شده و از ادامه تحصیل آنها جلوگیری می شود .
داوطلبان باید اطلاعات گواهی زبان انگلیسی خود را به شرحی که خواسته شده در قسمت مربوطه در فرم ثبت نام درج نمایند و نیازی به اسکن و ارسال مدرک زبان ندارند (مدارک زبان ارسال شده، بررسی نمی شود)
با توجه به این که در آزمون کتبی، زبان تخصصی حذف شده است، نمرات کسب شده آزمون زبان در آزمون شفاهی (مرحله دوم) دارای امتیاز بوده و در نتیجه مؤثر خواهد بود. اگر  به هر علت نمره و سایر مشخصات گواهی زبان در هنگام ثبت نام وارد نشود، داوطلب از شرکت در آزمون محروم و حذف می شود .
داوطلبان مرد که در آزمون دکتری پژوهشی و دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۳۹۸ شرکت می نمایند، لازم است هنگام پذیرش در دانشگاه (قبولی قطعی و ثبت نام)، وضعیت مشمولیت و مقررات وظیفه عمومی خود را مشخص کرده باشند. در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند .
مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در دانشگاه، مجوز تحصیلی برای آنان صادر نشده و دانشگاهها مجاز به ثبت نام از آنان نیستند .
دانشجویان اخراجی دانشگاهها تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا اخذ معافیت دائم، شرایط استفاده از معافیت تحصیلی را نخواهند داشت .
فارغ التحصیلان این دوره (دکتری تخصصی) مجاز به شرکت دوباره در این آزمون از نظر معافیت تحصیلی نمی باشند .
کارکنان وظیفه (سربازان در حال خدمت) مجاز به تحصیل همزمان با انجام خدمت نمی باشند. این دسته از کارکنان در صورت قبولی در دانشگاه در صورت نداشتن غیبت اولیه و دارا بودن سایر شرایط، برای ادامه تحصیل از خدمت ترخیص می شوند .
مدت تحصیل در مقطع دکتری (Ph.D) بر اساس آیین نامه دوره، حداکثر شش سال می باشد.

سهمیه های مختلف در آزمون :
سهمیه های پذیرش در این آزمون با توجه به ابلاغ قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی به شرح زیر می باشد .
سهمیه آزاد: ۷۰ درصد ظرفیت متعلق به سهمیه آزاد است که همه داوطلبان در صورت داشتن حد نصاب می توانند از آن استفاده کنند .
طبق مصوبه یکصد و بیست و دومین جلسهی شورای معین برنامه ریزی علوم پزشکی، از سال تحصیلی ۹۴-۹۳ و به بعد کسب حدنصاب ۵۰ درصد میانگین کل نمرات شرکت کنندگان در آزمون کتبی هر رشته و کسب حداقل ۳۰ درصد از نمره کل آزمون جهت ورود به مرحله مصاحبه آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پزشکی با رعایت سایر شرایط و مقررات الزامی می باشد .
سهمیه رزمندگان: با توجه به تصویب «قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۰ – ۱۳۹۶)» در تاریخ ۱۴ اسفند ۹۵ توسط مجلس شورای اسلامی، ماده ۹۰ این قانون علاوه بر ماده ۷۰ «قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران» و اصلاحیه بعدی آن در ماده ۴۷ «قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت»، اعمال سهمیه رزمندگان در این آزمون بصورت زیر انجام می شود :
۲۵ درصد ظرفیت هر کدرشته محل به همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان اختصاص دارد .
۵ درصد ظرفیت هر کد رشته محل به جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص دارد .
نکته: جزئیات استفاده از این سهمیه در دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی اعلام شده است .

 

اعلام هزینه ثبت نام آزمون دکتری تخصصی پزشکی سال ۹۸

هزینه ثبت نام آزموندکتری بهداشت کتبی مبلغ ۶۰۰ هزار ریال (۶۰ هزار تومان) و استفاده از خدمات پیامکی ۵ هزار ریال (۵۰۰ تومان) می باشد. داوطلب باید با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور نسبت به خرید اعتبار به مبلغ ۶۰۵ هزار ریال (۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان) اقدام نمایند. وجه پرداختی به هیچ عنوان قابل استرداد نمی باشد .
مدارک لازم برای اسکن و ارسال اینترنتی در دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی درج شده است .
با توجه به برگزاری آزمون در مناطق دهگانه آمایشی در شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز، کرمان، زنجان، ساری و کرمانشاه و این که توزیع کارت فقط به صورت اینترنتی است، داوطلبان برای اخذ کارت ورود به جلسه آزمون می توانند در مدت زمان مشخص به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور مراجعه نمایند .
داوطلبان در انتخاب شهر محل آزمون که در فرم ثبت نام قرار گرفته است، نهایت دقت را انجام دهند .

 

نحوه سنجش و پذیرش آزمون دکتری

 

اعلام تعهدات پذیرفته شدگان در آزمون

از تمامی پذیرفته شدگان آزمون دوره دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، تعهد خاص یا عام طبق اعلام نیاز از یکی از دانشگاهها و با تشخیص کمیسیون تعهدات خاص وزارت بهداشت اخذ می شود .
تبصره ۱ – مستخدمان رسمی وزارت بهداشت و مؤسسات تابعه و دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور، تعهدات خاص استخدامی به واحدهای مربوطه خواهند سپرد .
تبصره ۲- مستخدمان رسمی سایر وزارتخانه ها، مؤسسات و شرکتهای دولتی و وابسته به دولت، چنانچه هزینه های تحصیلی ایشان توسط دستگاه مربوطه تقبل و به دانشگاه پذیرنده دانشجو پرداخت شود، از سپردن تعهد عام معاف خواهند بود .
موضوع تعهدات قانونی دانشجویان مقطع دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) که شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی یا سایر نهادها می باشند در چهل و هشتمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی ۱۹ تیرماه ۹۱ مطرح و مصوب شده است .
بر این اساس تمامی مستخدمان (مربیان و کارکنان) دانشگاهها، سازمانها و نهادهای غیر وابسته به وزارت بهداشت، که در آزمون دورهی دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پزشکی به صورت آزاد پذیرفته می شوند، باید پس از قبولی متعهد خدمت در وزارت بهداشت شوند و در صورتی که درخواست تعهد به محل خدمت خود را دارند، محل خدمت باید متعهد شود که کلیه هزینه های تحصیلی که از سوی وزارت بهداشت، تعیین می شود را پرداخت نموده و حکم مأموریت آموزشی دانشجوی مورد نظر را صادر نماید .
بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی» مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی و مصوبات  شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، سنجش و پذیرش در مقاطع دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی به شرح زیر انجام می شود :

شیوه پذیرش در آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی

 

شیوه پذیرش

آزمون کتبی

سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری

مصاحبه علمی

تهیه طرح واره

دکتری تخصصی

۵۰درصد

۲۰درصد

۳۰درصد

دکتری پژوهشی

۳۰درصد

۲۰درصد

۳۰درصد

۲۰درصد

 

آزمون کتبی به صورت متمرکز و به صورت تستی، توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت برگزار می شود. در این دوره شرایطی فراهم می شود که داوطلب می تواند با توجه به مدرک مقطع قبلی خود در دو رشته (یا مجموعه) امتحانی که در دو روز متفاوت برگزار می شود شرکت کند. داوطلبان مجاز به انتخاب دو رشته (یا مجموعه) امتحانی در یک روز نمی باشند .
برای ثبت نام در دو رشته (یا مجموعه) امتحانی باید دو پرداخت جداگانه انجام شود .
داوطلبان برای شرکت در آزمون صرفاً مجاز به انتخاب یکی از دوره های دکتری تخصصی یا دکتری پژوهشی می باشندکه در فرم ثبت نام باید یکی از آنها را انتخاب نمایند .
آزمون شفاهی (مصاحبه) برای دوره دکتری تخصصی توسط مناطق آمایشی (دانشگاهها) و برای دوره دکتری پژوهشی توسط سازمانها/مؤسسات و دانشگاههای علوم پزشکی مجری دوره دکتری پژوهشی برگزار می شود .
از داوطلبانی که در آزمون کتبی (مرحله اول) حدنصاب نمره لازم را (با توجه به سهمیه داوطلب) کسب کرده باشند، به تعداد دو برابر ظرفیت آن رشته انتخاب میشوند و طبق اولویت نمره کتبی و انتخاب محل به مناطق آمایشی معرفی خواهند شد .

 

نتایج انتخاب رشته دکتری

به داوطلبان کنکور دکتری وزارت بهداشت توصیه می شود تمام اخبار و مطالب مرتبط با ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت را که در زیر آمده است را به صورت کامل مطالعه کنند و با توجه به شرایط و ضوابط کنکور دکترای وزارت بهداشت برنامه ریزی خود را انجام دهند تا بتوانند قبولی در آزمون دکترای وزارت بهداشت سال جاری را تجربه کنند. در ضمن پیشنهاد می شود قسمت سوالات متداول دکترای وزارت بهداشت و اخبار دکتری وزارت بهداشت و مشاوره دکترای وزارت بهداشت را نیز مورد بازدید قرار دهند.

مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

۱- منابع آزمون دکتری وزارت بهداشت

۲- زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

۳- زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت

۴- ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

۵- دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

۶- شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

۷- مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

۸- هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

۹- فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری وزارت بهداشت

۱۰- کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت

۱۱- تمدید مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

۱۲- ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

۱۳- نتایج اولیه آزمون دکتری وزارت بهداشت

۱۴- توضیحات کارنامه آزمون دکتری وزارت بهداشت

۱۵- مصاحبه دکتری وزارت بهداشت

۱۶- شهریه دکتری وزارت بهداشت

۱۷- دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

۱۸- انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

۱۹- تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

۲۰- نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت

کلمات کلیدی:

مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت , آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۷-۹۸ , مدرک زبان برای دکتری وزارت بهداشت , دفترچه ثبت نام دکترای وزارت بهداشت ۹۸ , منابع دکتری وزارت بهداشت , زمان آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۷ ۹۸ , دانلود دفترچه دکتری ۹۸ وزارت بهداشت , دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸-۹۹ , آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸ ۹۹ , Doctoral Registration Documents of the Ministry of Health , منابع آزمون دکتری وزارت بهداشت , زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت , زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت , ثبت نام دکتری وزارت بهداشت , دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت , شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت , مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت , هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت , فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری وزارت بهداشت , کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت , تمدید مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت , ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری وزارت بهداشت , نتایج اولیه آزمون دکتری وزارت بهداشت , توضیحات کارنامه آزمون دکتری وزارت بهداشت , مصاحبه دکتری وزارت بهداشت , شهریه دکتری وزارت بهداشت , دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت , انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت , تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت , نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت

نوشته قبلی

زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت

نوشته بعدی

تمدید مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری
تبلیغات

دسته‌های دوره های آموزشی